Zwroty, reklamacje – ważne informacje

ZWROT TOWARU 

Kupujący ma pełne prawo zwrócić lub wymienić nowy, niemontowany produkt w ciągu 14 dni od dnia otrzymania przesyłki bez podawania przyczyn. 

Klientom, którzy podczas składania zamówienia kupili usługę "Bezpieczny Zakup" (Darmowego zwrotu do 100 dni) - przysługuje prawo zwrotu towaru w ciągu 100 dni bez podania przyczyny.

Aby skorzystać z usługi należy:

  • wykupić usługę "Bezpieczny Zakup" podczas składania zamówienia. Uprawnia ona do darmowego zwrotu do 100 dni. Koszt 9,99 zł.
  • poinformować nas o chęci skorzystania z usługi wysyłając wiadomość na adres [email protected] z numerem zamówienia. 

Jeśli chcesz zwrócić zakupiony towar wypełnij Formularz Zwrotu znajdujący się na stronie ZWROTY (KLIKNIJ TUTAJ).

https://www.iparts.pl/zwroty/

 

REKLAMACJA USZKODZONEJ PACZKI LUB WADY JAKOŚCIOWEJ PRODUKTU

W przypadku wystąpienia wad jakościowych montowanego towaru istnieje możliwość złożenia reklamacji.

Jeśli chcesz zwrócić zakupiony towar wypełnij Formularz Reklamacji znajdujący się na stronie REKLAMACJE (KLIKNIJ TUTAJ)

https://www.iparts.pl/reklamacje/

 

Szczegółowe informacje dotyczące:

1. Zwrotu towaru

2. Wymiana niepasujących części

3. Reklamacja uszkodzonej paczki

4. Zwrot wymiana towarów kaucjonowanych tzw. rdzeni

 

ZWROT TOWARU

Opakowanie zwracanej części musi być właściwie zabezpieczone do transportu, nie może być w żaden sposób oklejone!

Towar może zostać zwrócony wyłącznie w ciągu 14 dni od daty odebrania paczki. W przypadku zgody sklepu na zwrot części po upływie 14 dni, zastrzegamy w takich przypadkach wyłącznie możliwość odpłatnej wymiany na inny towar.

Prawo do zwrotu produktu mają jedynie osoby fizyczne. W przypadku firm możliwa jest tylko wymiana produktu na inny.

UWAGA WAŻNE:

Korzystając z możliwości wymiany towaru lub odstępując od umowy bezwzględnie konieczne jest aby:

  • część była w idealnym stanie (nie używana, bez śladów montażu),
  • produkt musi być kompletny i nieuszkodzony,
  • część może zostać zwrócona w opakowaniu niezniszczonym, bez jakichkolwiek opisów, podpisów i nie oklejonym żadną dodatkową taśmą bezpośrednio na pudełku bez dodatkowych zabezpieczeń, jakimikolwiek naklejkami,
  • opakowanie musi znajdować się w dodatkowym, ochronnym pudełku/kartonie do wysyłki (trzeba zwrócić uwagę aby części ciężkie i delikatne nie przemieszczały się, a całość była unieruchomiona), aby chronić produkt i jego oryginalne opakowanie podczas transportu,
  • część należy zwrócić wraz z formularzem zwrotu

Wszelkie informacje na temat statusu statusu zwrotu lub wymiany części, zwrotu środków z tytułu anulowanych bądź zwracanych zamówień udzielane są wyłącznie pisemnie pod adresem e-mail: [email protected]

 

WYMIANA NIEPASUJĄCYCH CZĘŚCI

Jeżeli zakupione części nie pasują np. z powodu modyfikacji fabrycznych bądź wtórnych, a zostały poprawnie dobrane (przez naszych konsultantów, na podstawie wszystkich danych pojazdu i producenta części), prosimy o niezwłoczne poinformowanie nas o tym fakcie (UWAGA: towar może zostać do nas zwrócony zgodnie z niżej zamieszczoną instrukcją lub zamieniony na inny tylko w ciągu 14 dni od dnia odbioru paczki). Tak szybko, jak to możliwe WYMIENIMY TOWAR NA INNY (pod warunkiem, że wymieniane części nie nosiły żadnych śladów użytkowania i posiadają oryginalne, nieuszkodzone opakowanie), dokonując ponownej wysyłki części na nasz koszt. W przypadku odesłania towaru bez odpowiedniego zabezpieczenia przed zniszczeniem oryginalnego opakowania części lub stwierdzenia śladów montażu wymienianej części, towar zostanie ponownie nadany na koszt odbiorcy przesyłką kurierską.

Wymiana towaru zostanie dokonana zgodnie z dostępnością produktu w naszym sklepie. W przypadku braku dostępności towaru na wymianę sklep dokona zwrotu środków pieniężnych na konto bankowe, wskazane przez Klienta za zakupione części lub akcesoria samochodowe, po wcześniejszym poinformowaniu o tym Klienta.

UWAGA! Zwrotu lub wymiany towaru (bez względu na przyczyny) można dokonać tylko pod warunkiem, że nie był on używany/montowany w oryginalnym opakowaniu; niezniszczonym, bez jakichkolwiek opisów, podpisów i nie oklejonym żadną dodatkową taśmą bezpośrednio na pudełku. Zwracany towar powinien być odpowiednio zapakowany, tak aby nie uległ uszkodzeniu w czasie transportu. Za właściwe wysłanie towaru odpowiedzialny jest nadawca. Warunkiem uznania zwrotu przez iParto Sp. z o.o. jest oświadczenie o odstąpieniu od umowy kupna, które stanowi wypełniony formularz zwrotu, znajdujący się na dole do pobrania. Koszty dostawy zwracanego, poprawnie dobranego towaru na podstawie oryginalnych katalogów producentów części pokrywa zamawiający. Do przesyłki prosimy dołączyć wypełniony formularz zwrotu. Koszt odesłania zwracanych produktów nie podlega zwrotowi. W przypadku uzyskania zgody sklepu na warunkową zamianę dostarczonych towarów lub ich zwrot po terminie (po upływie 14 dni), zastrzegamy w takich przypadkach możliwość potrącenia części środków z tytułu kosztów obsługi zwrotu.

 

REKLAMACJA USZKODZONEJ PACZKI

Przed odebraniem przesyłki prosimy sprawdzić w obecności kuriera czy nie jest ona uszkodzona lub czy opakowanie nie było otwierane. Jeśli podczas odbioru towaru od kuriera okaże się, że przesyłka została uszkodzona w trakcie przesyłania, prosimy spisać w jego obecności protokół szkody (ma go przy sobie każdy kurier) i niezwłocznie zawiadomić nas o tym fakcie. Uszkodzony towar prosimy odesłać wraz z kopią otrzymanej faktury i protokołem szkody sporządzonym z kurierem ze szczegółowym opisem przyczyn reklamacji. UWAGA: Rzetelnie spisany protokół będzie podstawą do reklamacji. Brak sporządzenia protokołu szkody w obecności kuriera, pomimo dostrzeżenia uszkodzeń w opakowaniu towaru, może utrudnić klientowi dochodzenia roszczenia odszkodowawczego.

UWAGA: W celu możliwie najszybszego załatwienia sprawy związanej z wystąpieniem szkody istotne znaczenie ma niezwłoczne odesłanie uszkodzonej paczki koniecznie razem z oryginałem protokołu szkodowego i poinformowanie Działu Reklamacji sklepu o takim zdarzeniu. Produkt zostanie wymieniony na pełnowartościowy, a jeśli będzie to niemożliwe zwrócimy pieniądze.

Opis procedury reklamacyjnej został podany pod poniższym linkiem:

Więcej informacji na temat procedury reklamacyjnej wad jakościowych części, zgłoszenia reklamacyjnego i reklamacji paczki zniszczonej w transporcie znajdziesz tutaj >>

UWAGA:
Oferowane na stronach sklepu części przeznaczone są do montażu w warsztatach specjalistycznych.
Przypominamy, że nie przyjmujemy żadnych przesyłek odsyłanych do nas za pobraniem.

Wszystkie informacje na temat statusu zgłoszonej reklamacji udzielane są wyłącznie pisemnie pod adresem e-mail:
[email protected]

 

ZWROT WYMIANA TOWARÓW KAUCJONOWANYCH (tzw. rdzeni)

Zwrot wybranych części wymontowanych (tzw. rdzeni) podlegających programowi regeneracji w celu odzyskania uiszczonej z tego tytułu kaucji odbywa się na koszt nadawcy i musi zostać dokonany w oryginalnym opakowaniu, w którym dostarczono część nową do wymiany. Zwrot kaucji uiszczonej przy zakupie części nowej następuje wyłącznie w chwili uznania przyjęcia zwracanego rdzenia, czyli starej części przez producenta nowej części, czyli po decyzji rzeczoznawców producenta, iż zwracany rdzeń nadaje się do regeneracji. Termin zwrotu kaucji przez producenta to zazwyczaj 7-31 dni w tym czasie środki zostają zwrócone na konto bankowe wskazane przez Klienta dokonującego zwrotu wymontowanych, zużytych podzespołów (tzw. rdzeni). Sklep nie ma wpływu na termin przyjęcia rdzenia towaru kaucjonowanego przez producenta.

Warunkiem zwrotu kaucji przez producentów części biorących udział w programie wymiany części kwalifikujących się do regeneracji jest ich wypracowanie – naturalne zużycie tych podzespołów. Zniszczenia mechaniczne (np. gwintów, złamania, rozwiercenia, wyrwania integralnych elementów rdzeni, wygięcia etc) lub braki ich integralnych elementów dyskwalifikują wymontowane części do zwrotu kaucji przez producentów.

*WAŻNE: Klientowi przysługuje 30 dniowy termin na zwrot części wymontowanych (tzw. rdzeni) licząc od daty zakupu. Po przekroczeniu tego terminu rdzenie nie będą przyjmowane ze względów proceduralnych - producenci uznają, że 30 dni jest wystarczającym czasem na demontaż części z pojazdu i dostarczenie jej do sklepu.

Wszelkie informacje na temat statusu zwrotu kaucji z tytułu odesłanych rdzeni towarów kaucjonowanych udzielane są wyłącznie pisemnie pod adresem e-mail:
[email protected]