- Średnica wewnętrzna [mm]: 203,20
- Średnica zewnętrzna [mm]: 243
- Średnica zewnętrzna bębna hamulcowego [mm]: 243
- Ilość otworów: 4
- Wymiar gwintu: 13,70
- Ciężar [kg]: 4,20
- Średnica otworu [mm]: 107,90
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2524-S |
AP | 55240 |
APEC | DRM 9156 |
ATE | 24.0220-3006.1 |
BENDIX | 329198 B |
BORG BECK | BBR7129 |
BOSCH | 0 986 477 054 |
BRAKE ENG | DR962184 |
BRECO | BT7248 |
BREMBO | 14.7248.10 |
DELPHI | BF 369 |
DELPHI | BT249 |
FERODO | FDR329198 |
FIRST LINE | FBR 907 |
FORD | 6 837 963 |
FORD | 6710008 |
FORD | 93BB 1126 AB |
FORD | F5RZ1126A |
FTE | BT249 |
HELLA | 8DT 355 301-291 |
HELLAPAGID | 8DT 355 301-291 |
JURID | 329198 J |
KAWE | 7D0542 |
LPR | 7D0542 |
METELLI | 18-0291 |
METZGER | BT 9008 |
MEYLE | 715 523 7035 |
MGA | T7475 |
MIN | MBD022 |
NK | 252532 |
OMC | 100936 |
PAGID | 62901 |
PEX | 15.0158 |
QH BENELUX | 66314 |
QUINTON HA | BDR249 |
QUINTON HA | BTF249 |
RAYBESTOS | 9605 |
TEXTAR | 94015100 |
TEXTAR | 98100 0151 0 1 |
TRISCAN | 8120 16219 |
TRW | DB4209 |
ZIMMERMANN | 250.1763.00 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Hamulec bębnowy to coraz rzadziej stosowany rodzaj układu hamulcowego, który spotyka się przede wszystkim w przypadku niewielkich samochodów miejskich, nieco starszej już daty. Jedną z najważniejszych części hamulcowego układu bębnowego jest bęben hamulcowy.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. We wnętrzu bębna montuje się szczęki hamulcowe oraz poruszający nimi rozpieracz. Całość osadza się na osi tarczy nośnej. Hamowanie takiego układu powstaje na skutek dociskania szczęk hamulcowych do wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego.
Największym mankamentem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz ograniczone odprowadzanie nadmiaru ciepła, które wydziela się podczas intensywnego hamowania samochodem. Czynniki te spowodowały, że producenci zaczęli rezygnować ze stosowania bębnów hamulcowych na przedniej osi samochodu.
Bębny hamulcowe stosuje się już jedynie na tylnej osi samochodu. Ich wymiana nie należy do łatwych i powinna zawsze być przeprowadzana przez profesjonalny warsztat samochodowy. Wymieniając bębny hamulcowe należy także wymienić szczęki hamulcowe, a w wielu modelach samochodów również łożysko koła.
Trwałość bębnów hamulcowych zależy przede wszystkim od stylu jazdy samochodem. Niekiedy komplet bębnów wystarcza nawet na przejechanie około 120 – 150 tysięcy kilometrów. Zdarza się jednak także, że na skutek agresywnej jazdy samochodem, interwały te mogą ulec zmianie i bębny hamulcowe trzeba będzie wymienić nieco wcześniej.
Rotinger jest marką wywodzącą się z polskiej firmy Union Parts, która ma swoją siedzibę w Bobrowej Woli k. Dębicy na Podkarpaciu. Marka skupiająca się na produkcji tarcz i bębnów hamulcowych od 2007 roku cieszy się dużym uznaniem na polskim i europejskim rynku. Powstała przede wszystkim z myślą o kierowcach, którzy dużo podróżują w zróżnicowanych warunkach drogowych. Priorytetem marki Rotinger są duże przebiegi oraz wysoka wydajność hamowania.
Wszystkie części marki Rotinger są wytwarzane z użyciem nowoczesnych, sterowanych numerycznie urządzeń, które gwarantują precyzję ich wykonania. Firma Union Parts może poszczycić się technologią, która spełnienia wymagania stawiane częściom, jakie dostarczane są na pierwszy, fabryczny montaż. Przedsiębiorstwo posiada w Polsce biuro konstrukcyjno-technologiczne, a także izbę pomiarową, która jest odpowiedzialna za kontrolę jakości, a także pomiary wszelkich parametrów technicznych.
Oferta marki obejmuje ponad 900 części: bębnów hamulcowych, a przede wszystkim tarcz do wielu samochodów osobowych oraz lekkich samochodów dostawczych wszystkich segmentów, nie wyłączając luksusowych sedanów i dużych SUV-ów. Firma sukcesywnie poszerza ofertę o nowe produkty do aut koreańskich i japońskich. Marka Rotinger przeznaczona jest przede wszystkim dla uznanych hurtowni motoryzacyjnych oraz dystrybutorów, którzy poszukują wysokiej jakości produktów w konkurencyjnych cenach.