- Średnica [mm]: 212
- Szerokość [mm]: 81
- Średnica wewnętrzna [mm]: 180
- Ilość otworów: 4
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze zintegrowanym łożyskiem koła
Ilość | Nazwa | Nr części |
---|
1 szt. | SKF SKF00268 | SKF00268 |
1 szt. | SKF SKF01577 | SKF01577 |
1 szt. | SKF SKF01891 | SKF01891 |
1 szt. | SKF SKF03338 | SKF03338 |
1 szt. | SKF SKF03333 | SKF03333 |
1 szt. | SKF SKF02406 | SKF02406 |
1 szt. | SKF SKF02759 | SKF02759 |
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 24.0218-0716.2 |
AUTEX | 841120 |
BOSCH | 0 986 477 113 |
BREMSI | CR5467 |
CHERY | S11-3301030 |
CITRO | 3730.21 |
CITRO | 95592226 |
CITRO | 95608940 |
CITROEN DF | 3748.39 |
HELLA | 8DT 355 302-821 |
IPD | 34-0115 |
NISSA | 43210-AX000 |
NISSA | 43210-AZ300 |
NK | 253711 |
PEUGE | 3730.21 |
PEUGE | 4247 32 |
PEUGE | 95592226 |
PEUGE | 95608940 |
PEUGEOT DF | 3748.39 |
RENAU | 77 03 090 253 |
RENAU | 7703090433 |
SBS | 1825253711 |
SIGMAUTO | DR5467 |
TEXTAR | 94041900 |
TRW | DB4128B |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Hamulec bębnowy to coraz rzadziej stosowany rodzaj układu hamulcowego, który spotyka się przede wszystkim w przypadku niewielkich samochodów miejskich, nieco starszej już daty. Jedną z najważniejszych części hamulcowego układu bębnowego jest bęben hamulcowy.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. We wnętrzu bębna montuje się szczęki hamulcowe oraz poruszający nimi rozpieracz. Całość osadza się na osi tarczy nośnej. Hamowanie takiego układu powstaje na skutek dociskania szczęk hamulcowych do wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego.
Największym mankamentem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz ograniczone odprowadzanie nadmiaru ciepła, które wydziela się podczas intensywnego hamowania samochodem. Czynniki te spowodowały, że producenci zaczęli rezygnować ze stosowania bębnów hamulcowych na przedniej osi samochodu.
Bębny hamulcowe stosuje się już jedynie na tylnej osi samochodu. Ich wymiana nie należy do łatwych i powinna zawsze być przeprowadzana przez profesjonalny warsztat samochodowy. Wymieniając bębny hamulcowe należy także wymienić szczęki hamulcowe, a w wielu modelach samochodów również łożysko koła.
Trwałość bębnów hamulcowych zależy przede wszystkim od stylu jazdy samochodem. Niekiedy komplet bębnów wystarcza nawet na przejechanie około 120 – 150 tysięcy kilometrów. Zdarza się jednak także, że na skutek agresywnej jazdy samochodem, interwały te mogą ulec zmianie i bębny hamulcowe trzeba będzie wymienić nieco wcześniej.
Marka SKF dała się poznać na rynku motoryzacyjnym przede wszystkim z produkcji łożysk tocznych, opraw łożyskowych, a także elementów służących do łożyskowania. Aktualnie oferta marki obejmuje jednak szereg innych części zamiennych, dedykowanych wielu popularnym samochodom produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej.
Firma współpracuje wyłącznie z godnymi zaufania dostawcami, którzy uzyskali certyfikat ISO, zapewniając tym samym najwyższy poziom jakości i trwałość swoich części zamiennych. Wielu właścicieli samochodów uważa, że części samochodowe SKF to elementy równie wytrzymałe co oryginalne części dedykowane na pierwszy montaż.
Początkowo katalog części zamiennych SKF obejmował tylko łożyska. Cieszyły się one dużym popytem, dlatego stosunkowo szybko zdecydowano się na poszerzenie produkcji linii części SKF. W ofercie szwedzkiej marki pojawiło się wiele części dedykowanych poszczególnych systemom i układom w samochodzie (układ chłodzenia, elementy układu kierowniczego, części zawieszenia samochodowego oraz podzespoły silnika i skrzyni biegów).
SKF należy do grona światowych liderów w produkcji części zamiennych do samochodów. Wykorzystuje się je m.in. w seryjnej produkcji wielu renomowanych marek samochodowych – m.in. Volkswagen oraz Saab. Cechą charakterystyczną szwedzkiej marki jest wysoka jakość wykonania, niezawodność oraz długotrwała wytrzymałość.