- System hamulcowy: BOSCH/BENDIX
- Ciężar [kg]: 0,29
- Średnica tłoka [mm]: 23,8
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.25
- Rozstaw srub mocujących: 35
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | BCY1482 |
ATE | 020286 |
ATE | 020316 |
ATE | 03.3223-2201.3 |
ATE | 24.3223-0801.3 |
ATE | 24.3223-0802.3 |
ATE | 320160 |
BENDIX | 212041B |
BENDIX | 212143B |
BOSCH | 0 204 116 529 |
BOSCH | F 026 002 529 |
BRAKE ENG | WC1399BE |
BRAKE ENG | WC1426BE |
BRAKE ENG | WC4402 |
BRAKE ENG | WC4440 |
BREMBO | A 12 036 |
BREMBO | A 12 735 |
BREMSI | BC0095 |
BREMSI | BC0595 |
CAR | 3103 |
CAR | 3107 |
CIFAM | 101-005 |
CIFAM | 101-050 |
DELPHI | 1416-303 |
DELPHI | LW 70003 |
DELPHI | LW 70004 |
FAG | FR2340C1 |
FEBI | 03843 |
FERODO | FHW4009 |
FERODO | FHW4010 |
FIAT | 4298756 |
FIAT | 4394469 |
FIAT | 71739131 |
FIAT | 790853 |
FSO | 4373736 |
GIRLING | 32966016 |
GIRLING | 5007109 |
GIRLING | 5007110 |
HAVAM | CW 4950 |
HAVAM | CY 4950 |
HAVAM | WC04950 |
KAWE | W4402 |
KAWE | W4440 |
LPR | 4402 |
LPR | 4440 |
MAG | 360219230121 |
MAG | 360219230139 |
METELLI | 04-0005 |
METELLI | 04-0050 |
NK | 802311 |
PEX | 1.23.229 |
PEX | 1.23.250 |
QUINTON HA | BWC 3086 |
QUINTON HA | BWC 3124 |
SAMKO | C07177 |
SAMKO | C07192 |
SPIDAN | 83002 |
TRUSTING | CF592 |
TRUSTING | CF595 |
TRW | BWK109 |
TRW | BWK110 |
VALEO | 350546 |
VILLAR | 623.5438 |
VILLAR | 623.5449 |
FIAT
|
FSO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.