- Średnica tłoka [mm]: 17,5
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 32
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABE | C53068ABE |
ABE | C53069ABE |
AISIN | AZ-002 |
AKRON-MALÒ | 89933 |
APEC | BCY1155 |
APEC | BWC8062 |
ASHIKA | 67-03-373 |
ATE | 020360 |
ATE | 24.3217-1120.3 |
ATE | 24.3217-1740.3 |
BENDIX | 214107B |
BENDIX | 34014 |
BLUEPRINT | ADG04444 |
BLUEPRINT | ADM54440 |
BORG BECK | BBW1193 |
BOSCH | 0 986 475 661 |
BOSCH | 0 986 475 947 |
BOSCH | 0 986 AB8 168 |
BOSCH | 0 986 AB8 179 |
BRAKE ENG | WC1207BE |
BRAKE ENG | WC4564 |
BREMBO | A 12 200 |
BREMBO | A 12 599 |
CAR | 3347 |
CAR | 4347 |
CIFAM | 101-464 |
DELPHI | LW 60283 |
DELPHI | LW 60620 |
DELPHI | LW90085 |
DJ PARTS | AW1039 |
EIS | EW155126 |
FERODO | FHW4193 |
FERODO | FHW4275 |
FRITECH | CF236 |
FTE | R17047.2.1 |
GIRLING | 5003186 |
GIRLING | 5003263 |
GIRLING | 74969262 |
HAVAM | CP 7406 |
HAVAM | CW 7406 |
HAVAM | WC07406 |
HBJAKOPART | J3230303 |
HBJAKOPART | J3233014 |
HBJAKOPART | J3233068 |
HELLA | 8AW 355 531-931 |
JAPANPAR | CS-368 |
JAPANPAR | CS-373 |
JAPKO | 67373 |
KAISHIN | WCMZ007 |
KAVO PARTS | BWC-4010 |
KAWE | W4049 |
KAWE | W4169 |
KIA | 0K30A-26-610 |
LPR | 4049 |
LPR | 4169 |
LPR | 4196 |
LPR | 4564 |
MAG | 360219230015 |
MAPCO | 2586 |
MAXGEAR | 19-3490 |
MAZDA | GJ21-26-610 |
MAZDA | GJ21-26-610A |
MAZDA | GJ21-26-610B |
MAZDA | GJ21-26-610C |
MAZDA | GJ21-26-610D |
METELLI | 04-0464 |
METZGER | 101-464 |
MGA | C1316 |
MOPR | DWC 550 |
MOTAQUIP | VWC502 |
MOTAQUIP | VWC816 |
MOTAQUIP | VWC879 |
NATIONAL | NWC5077 |
NK | 803227 |
NPS | M323A14 |
OPENPARTS | FWC3319.00 |
PEX | 1.17.043 |
PROTECHNIC | PRH2188 |
PROTECHNIC | PRH2745 |
QUINTON HA | BWC 3494 |
QUINTON HA | JWC 8071 |
RAYBESTOS | WC37787 |
REMSA | C1517.57 |
ROADHOUS | 1517.57 |
SAMKO | C08051 |
SPIDAN | 83349 |
STELLOX | 05-83009-SX |
TEXTAR | 34007600 |
TRISCAN | 8130 50015 |
TRUSTING | CF236 |
TRW | BWC186 |
TRW | BWC263 |
TRW | BWC264 |
TRW | BWZ704 |
VALEO | 402224 |
VILLAR | 623.6597 |
CHRYSLER
|
KIA
|
MAZDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.