- Średnica tłoka [mm]: 15,9
- Materiał: Żeliwo szare
Dodaj opinię
(14.01.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy ATE 24.3222-1616.3
(30.01.2014)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy ATE 24.3219-1715.3
Producent | Numery OEM |
---|
BENDIX | 214076B |
BENDIX | 214491B |
BENDIX | 214493B |
BENDIX | 214496B |
BOSCH | 0 986 475 670 |
BOSCH | 0 986 475 841 |
BREMBO | A 12 121 |
BREMBO | A 12 252 |
CIFAM | 101-322 |
DELPHI | LW60108 |
DELPHI | LW60655 |
FEBI | 15933 |
FEBI | 15968 |
FERODO | FHW190 |
FERODO | FHW208 |
FTE | R15034.2.1 |
HBJAKOPART | J3231007 |
HELLA | 8AW 355 531-691 |
HELLAPAGID | 8AW 355 531-691 |
LPR | 4118 |
LPR | 5507 |
METELLI | 04-0322 |
MGA | C1320 |
NIPPARTS | J3231007 |
NIPPARTS | J3231097 |
NISSA | 44100-04B00 |
NISSA | 44100-04B02 |
NISSA | 44100-04B04 |
NISSA | 44100-50C10 |
NISSA | 44100-50C11 |
NISSA | 44100-50C12 |
NISSA | 44100-50C13 |
NK | 802225 |
NK | 802241 |
PEX | 1.15.018 |
PEX | 1.15.545 |
QUINTON HA | BWC3384 |
QUINTON HA | BWC3719 |
QUINTON HA | RF15027 |
QUINTON HA | RF15028 |
ROADHOUS | 1515.12 |
ROADHOUS | 1519.51 |
TEXTAR | 34004300 |
TRW | BWB130 |
TRW | BWB139 |
VALEO | 402013 |
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Marka ATE znana jest z części samochodowych zaprojektowanych w celu zapewnienia samochodom najwyższego stopnia bezpieczeństwa. Produkcję firmy można podzielić na dwa segmenty. Pierwszy to samochodowe systemy elektroniczne, a drugi to części układu zawieszenia oraz układu hamulcowego.
Najważniejsza cecha marki to dostarczanie części zarówno do wyposażenia fabrycznego samochodów, jak i na rynek części zamiennych. W obu przypadkach produkcja poszczególnych auto części zupełnie niczym się nie różni i posiada identyczne parametry jakości wykonania. Dla przykładu klocki hamulcowe ATE montowane fabrycznie to w zasadzie taki sam produkt, co te same klocki zakupione na rynku wtórnym.
ATE słynie z charakterystyki technicznej na bardzo wysokim poziomie. Na przykład płyn hamulcowy ATE może pracować w temperaturze wrzenia 280 stopni i to bez wymiany aż do trzech lat. Tarcze hamulcowe produkuje się z kolei przy użyciu oryginalnych technologii powszechnie znanych ze względu na ich cechy konstrukcyjne, zapewniające większą wydajność podczas trudnych warunków atmosferycznych a także dłuższą żywotność.
Części samochodowe marki ATE można uznać za bardzo dobrze znane w branży motoryzacyjnej i na całym świecie. Podzespoły trafiają nie tylko na rynek części zamiennych, ale także na pierwszy montaż w przypadku poszczególnych modeli samochodów marek FORD, BMW, VAG (VW, AUDI, SKODA), TOYOTA, GM oraz wielu innych.
Części posiadają wszystkie niezbędne certyfikaty. Zamienniki marki można znaleźć w ponad 80 krajach na całym świecie. Rygorystyczne normy i skrupulatna obserwacja procesów produkcyjnych pozwala ponadto uzyskać gwarancję wysokiej jakości oraz niezawodności części samochodowych.