- Otwór o śr[mm]: 19,05
- Materiał: Żeliwo
- Rozstaw osi [mm]: 1,25
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 2001 |
ABS | 2040 |
AKRON | 89513 |
APEC | BCY1290 |
ATE | 020181 |
ATE | 24.3219-0801.3 |
AUTOB | 4121616 |
AUTOB | 4347258 |
AUTOB | 4373614 |
AUTOB | 4394460 |
AUTOB | 7621101 |
AUTOB | 790215 |
BENDIX | 212035B |
BOSCH | 0 986 475 273 |
BOSCH | F 026 009 273 |
BRAKE ENG | WC1402BE |
BRAKE ENG | WC4417 |
BREMBO | A12018 |
BREMBO | A12471 |
DELPHI | LW70006 |
EIS | EW98058 |
FERODO | FHW152 |
FERODO | FHW4329 |
FIAT | 3980011 |
FIAT | 4121616 |
FIAT | 4347258 |
FIAT | 4373614 |
FIAT | 4394460 |
FIAT | 71738329 |
FIAT | 790049 |
FIAT | 790215 |
FIRST LINE | FBW1045 |
FSO | 4347258 |
FSO | 4373614 |
FSO | 4394460 |
FSO | 7621101 |
FSO | 790215 |
FTE | FR1940D1 |
INBRA | WCY3001 |
INBRA | WCY3002 |
INBRA | WCY3150 |
INNOC | 557201119 |
JAPANPAR | CS-000 |
JAPKO | 67000 |
LADA | 2101-3502040 |
LPR | 4405 |
LPR | 4417 |
LPR | 4483 |
MAG | 360219230124 |
MAG | 360219230132 |
MAPCO | 2045 |
MGA | C1002 |
NK | 802304 |
NK | 802321 |
QUINTON HA | BWC3089 |
QUINTON HA | BWC3101 |
QUINTON HA | BWC3657 |
RAICAM | 85218000 |
RAICAM | 85227000 |
REMSA | C1519.00 |
RHIAG | NT3001 |
RHIAG | NT3002 |
ROADHOUS | 207180 |
ROADHOUS | 210270 |
SAMKO | C07180 |
SAMKO | C10270 |
SBS | 1340802304 |
SBS | 1340802321 |
SEAT | 3980011 |
SEAT | 790049 |
SEAT | EA7220001 |
SEIM | 7004 |
SEIM | 7142 |
TRISCAN | 813015001 |
TRUSTING | CF002 |
TRW | BWD103 |
VALEO | 350585 |
VILLAR | 6235515 |
VILLAR | 6236183 |
WAL | F106828 |
WOKING | C1519.00 |
ZASTA | 4121616 |
ZASTA | 4347258 |
ZASTA | 4373614 |
ZASTA | 4394460 |
ZASTA | 7621101 |
ZASTA | 790215 |
AUTOBIANCHI
|
FIAT
|
FSO
|
LADA
|
SEAT
|
YUGO
|
ZASTAVA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Firma CIFAM to marka włoskiego koncernu Metelli, która produkuje części zamienne do samochodów w jakości oryginalnej. Przedsiębiorstwo do dnia dzisiejszego pozostaje producentem znanym z niezawodnych części samochodowych dedykowanych do układu hamulcowego i systemu przeniesienia napędu, a części przeznaczone są na niezależny rynek oraz pierwsze wyposażenie fabryczne wielu popularnych marek samochodowych.
CIFAM spełnia wszystkie standardy jakości (m.i. ECE R 90), a w zakładach produkcyjnych marki używa się tego samego oprogramowania, obrabiarek i automatycznych linii montażowych, co u głównych producentów samochodów. Wszystkie części samochodowe CIFAM po przetestowaniu ich w symulacji komputerowej, firma testuje w prawdziwym życiu (w zakładach i na drodze).
Firma kładzie duży nacisk na nieustanny rozwój. Inwestycje w zaplecza badawcze i linie produkcyjne poskutkowały uzupełnieniem oferty marki CIFAM m.in. w pompy sprzęgła, pompy wody, przeguby napędowe oraz łożyska koła. W planach jest także poszerzenie asortymentu dedykowanego układowi sterowania sprzęgłem.
Wszystkie części samochodowe firmy CIFAM to synonimy wysokiej jakości i niebywałej trwałości. Ponad trzydziestoletnie doświadczenie na rynku motoryzacyjnym sprawiło, że obecnie części zamienne CIFAM eksportowane są do ponad 90 krajów na całym świecie, a marka należy do jednych z najbardziej cenionych w branży.