- Średnica [mm]: 17,5
- Materiał: Żeliwo szare
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 72690 |
ASHIKA | 67-03-373 |
ASHIKA | 67-03-398 |
ASHIKA | 67-K0-008 |
ASHIKA | 6703373 |
ASHIKA | 6703398 |
ASHIKA | 67K0008 |
ATE | 24321711203 |
ATE | 24321717163 |
BLUEPRINT | ADG04443 |
BLUEPRINT | ADG04444 |
BLUEPRINT | ADG04483 |
BLUEPRINT | ADM54440 |
BLUEPRINT | ADM54446 |
BOSCH | 0 986 475 661 |
CIFAM | 101464 |
HBJAKOPART | J3230310 |
HBJAKOPART | J3230528 |
HBJAKOPART | J3233014 |
HBJAKOPART | J3233073 |
HELLA | 8AW355531931 |
HYUNDAI | 0K30A-26610 |
HYUNDAI | 58330-1G000 |
HYUNDAI | 58330-FD100 |
HYUNDAI | 58330-FD200 |
JAPANPAR | CS373 |
JAPANPAR | CS398 |
JAPANPAR | CSK08 |
JAPKO | 67373 |
JAPKO | 67398 |
JAPKO | 67K08 |
MAZDA | B21H-26610 |
MAZDA | B22M-26610 |
MAZDA | GJ21-26610-A |
MAZDA | GJ21-26610-C |
METELLI | 040464 |
NK | 803227 |
NK | 803506 |
NPS | K323A19 |
NPS | M323A14 |
TRW | BWC186 |
HYUNDAI
|
KIA
|
MAZDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Nipparts o holenderska firma motoryzacyjna, dystrybuująca części samochodowe na terenie Europy. Oferta firmy obejmuje niemal wszystkie możliwe kategorie części samochodowych. Producent od początku istnienia firmy tworzy części samochodowe dla pojazdów japońskich. Z czasem dołączyły do nich podzespoły dla aut koreańskich. Obecnie Nipparts to jeden z liderów, jeśli chodzi o produkcję części samochodowych dla aut azjatyckich w Europie. W ofercie firmy znajdują się między innymi elementy układu hamulcowego. Dużą popularnością na rynku części zamiennych cieszą się klocki i tarcze hamulcowe Nipparts. Doceniane są również szczęki hamulcowe tej marki.
Oferta marki Nipparts jest bardzo bogata. Poza podzespołami niezbędnymi dla zatrzymania pojazdu, w ofercie znajdują się również części układu zawieszenia, takie jak amortyzatory czy sprężyny. Ponadto, firma produkuje również elementy układu chłodzenia oraz układu napędowego. Ważną część asortymentu przedsiębiorstwa stanowią filtry samochodowe, na czele z filtrami powietrza oraz kabinowymi.
Przedsiębiorstwo pod nazwą Nipparts powstało już ponad 30 lat temu. Nie od początku jednak posiadało tak bogatą – wręcz kompleksową – ofertę jak dzisiaj. Początkowo firma działała na niewielką skalę, głównie w Holandii, w której powstała. Z czasem marka stała się własnością holdingu Sator, co wpłynęło na wzrost jej popularności. Wejście do ogromnego holdingu motoryzacyjnego oznaczało dostęp do zaawansowanych centrów badawczych oraz ułatwioną dystrybucję produktów. Dzisiaj Nipparts to marka, która w wielu kategoriach podzespołów samochodowych dominuje na terenie Beneluksu, jednak rozpoznawalna jest w całej Europie.