- Średnica tłoka [mm]: 20,64
- Rozstaw srub mocujących: 35
- System hamulcowy: AP Lockheed
- Materiał: Aluminium
- Wymiar gwintu: 10 x 1
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 90277 |
APEC | BCY1392 |
ATE | 24.3220-1728.3 |
BENDIX | 212428B |
BLUEPRINT | ADT34480 |
BOSCH | 0986475936 |
BOSCH | F026009936 |
BOSCH | F026A06930 |
BRAKE ENG | WC1654BE |
BREMBO | A12617 |
CIFAM | 101-933 |
DELPHI | LW90076 |
FERODO | FHW4376 |
FIAT | 77363849 |
FIRST LINE | BBW1847 |
FIRST LINE | FBW1847 |
FRITECH | CF827 |
FTE | R20002731 |
GIRLING | 5005321 |
GIRLING | 5005331 |
GIRLING | 5005332 |
JURID | 212428J |
MAG | BSW0443 |
METELLI | 04-0933 |
MGA | C1833 |
MIN | MWC1478 |
NAPA | NCY1022 |
NK | 802356 |
NUOVA TECN | 3141 |
OPEL | 550025 |
OPEL | 95515109 |
OPENPARTS | FWC304400 |
PAGID | 72370 |
QUINTON HA | BWC3814 |
SAMKO | C31098 |
TRUSTING | CF827 |
TRW | BWF331 |
TRW | BWF332 |
VALEO | 402365 |
VILLAR | 6236545 |
ABARTH
|
FIAT
|
LANCIA
|
OPEL
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Cylinderek hamulcowy KAWE W5163 | KAWE | Brak ceny |
Cylinderek hamulcowy BORG & BECK BBW1882 | BORG & BECK | Brak ceny |
Cylinderek hamulcowy NPS T323A26 | NPS | Brak ceny |
Cylinderek hamulcowy KAVO PARTS BWC-9013 | KAVO PARTS | 119,00 zł |
GIRLING 5005331 | GIRLING | Brak ceny |
Cylinderek hamulcowy SBS 1340803646 | SBS | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.