- Średnica [mm]: 20,40
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52987 |
APEC | BCY1390 |
ATE | 24.3220-1721.3 |
BENDIX | 212425B |
BOSCH | 0 986 475 927 |
BRAKE FIT | BWC8085 |
FIRST LINE | FBW1842 |
FORD | 1223491 |
FORD | 1385739 |
FORD | 2T142261AA |
FORD | 2T142261AB |
FORD | 3M512261AB |
FORD | 4 387 348 |
FORD | 4387348 |
FORD | 5039062 |
FTE | R200028.3.1 |
JPG | CS-1320 |
JPG | CS1320 |
LPR | 4752 |
LPR | 4753 |
LPR | 4755 |
LPR | 4771 |
MEYLE | 714 531 0009 |
MEYLE | 714 531 0012 |
NISSA | 44100VC210 |
TRW | BWF318 |
FIAT
|
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Quinton Hazell to brytyjska firma produkująca części samochodowe. Obecnie autoczęści Quinton Hazell zaspokajają potrzeby ponad 99% samochodów poruszających się po europejskich drogach. W asortymencie producenta znajdują się części wszystkich układów samochodowych. Najpopularniejsze i najwyżej cenione są dziś części układu kierowniczego oraz układu zawieszenia od brytyjskiego producenta. Wahacze, przeguby, stabilizatory, półosie czy amortyzatory Quinton Hazell są wykorzystywane przez najsłynniejszych producentów samochodów osobowych i transportowych.
Asortyment Quinton Hazell stanowią tysiące referencji. W ostatnich latach producent znacząco rozszerzył ofertę w zakresie części układu hamulcowego. Tarcze czy klocki hamulcowe Quinton Hazell cechują się dużą wytrzymałością i są montowane między innymi w najbardziej wymagających pojazdach sportowych. Firma Quinton Hazell zdobyła uznanie również na rynku producentów silników oraz osprzętu jednostek napędowych. Ponadto, w ofercie znajdują się również sprzęgła, skrzynie biegów, elementy układu chłodzenia i wiele więcej.
Główna siedziba firmy znajduje się w Wielkiej Brytanii, jednak oddziały przedsiębiorstwa są obecne na całym świecie. Podobnie autoczęści Quinton Hazell są dziś dystrybuowane na wszystkich kontynentach. Producent oferuje części samochodowe do pierwszego montażu, jak i na rynek części zamiennych. Dostęp do zaawansowanych technologicznie laboratoriów oraz nastawienie na ciągły rozwój sprawiają, że części Quinton Hazell należą do najbardziej innowacyjnych na rynku.