- Parzyste numery artykułów: 60 10 3029
- Średnica tłoka [mm]: 19,05
- Średnica wewnętrzna [mm]: 19,05
- Materiał: Aluminium
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna strona lewa
- Ciężar [kg]: 0,210
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 62111 |
ABE | C5R060ABE |
AKRON-MALÒ | 90331 |
APEC | BCY1551 |
APEC | BWC8255 |
ASAM | 30927 |
ATE | 24.3219-1763.3 |
AUTO-SPEED | 290CR00144 |
BORG BECK | BBW1930 |
BOSCH | 0 986 475 987 |
BRAXIS | AJ2160 |
BREMBO | A 12 C03 |
BREMSI | BC0873 |
BSF | 04592 |
CAR | 4610 |
CIFAM | 101-1023 |
CLUTCHNUS | MBC0143 |
DACIA | 44 10 047 31R |
DELPHI | LW90170 |
DIAMAX | N03272 |
FEBI | 103028 |
FERODO | FHW4710 |
FRITECH | CF873 |
FTE | 9210100 |
FTE | R190046.7.1 |
GIRLING | 5004375 |
KAMOKA | 1110071 |
KAWE | W5217 |
LPR | 5217 |
MAG | 359001301290 |
MAXGEAR | 19-3639 |
METELLI | 04-1023 |
MGA | C1880 |
MGA | PM935880 |
MOTAQUIP | VWC933 |
Motrio | 8550501837 |
NK | 803973 |
OPENPARTS | FWC3411.00 |
PROTECHNIC | PRH2836 |
RENAU | 44 10 047 31R |
SAMKO | C31206 |
SIGMAUTO | BC0873 |
STELLOX | 05-85582-SX |
TEXTAR | 34126500 |
TRIALLI | CF 0945 |
TRISCAN | 8130 25063 |
TRUSTING | CF873 |
TRW | BWD355 |
TRW | BWD375 |
VALEO | 400647 |
VILLAR | 623.B327 |
DACIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Swag to niemiecki producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Przedsiębiorstwo jest dziś zależne od korporacji Bilstein, uchodzącej za jednego z największych producentów autoczęści na świecie. Oferta firmy Swag jest kompleksowa. Producent oferuje autoczęści z 5 głównych kategorii: układ kierowniczy, układ silnika, układ hamowania, podwozie, układ elektryczny.
Do elementów układu kierowniczego, które produkuje Swag, należą drążki, końcówki drążków i przeguby. Od początku działalności firma Swag jest znana z produkcji części rozrządu. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części bezpośrednio powiązanych z pracą silnika. W ofercie znajdziemy zatem m.in. układy chłodzenia silnika, układy paliwowe oraz zawieszenie jednostki napędowej. Części Swag to także tarcze i klocki hamulcowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują właśnie klocki hamulcowe Swag, które dzięki wykorzystaniu podczas produkcji specjalnej technologii termicznej, wykazują niemal maksymalną efektywność działania również bez nagrzewania.
Swag to firma z ponad 50 letnią historią. Obecnie marka należy do grupy Bilstein, co umożliwia szerszą dystrybucję części samochodowych Swag. Przynależność do międzynarodowego potentata zwiększa również możliwości firmy w zakresie produkcji części samochodowych. Dzisiaj produkty Swag pojawiają się na całym świecie. Producent głównie tworzy części przeznaczone na aftermarket, jednak współpracuje również z kilkoma producentami samochodowymi. Podczas pierwszego montażu autoczęści Swag są wykorzystywane m.in. przez Mercedesa czy Volkswagena.