- Długość [mm]: 90
- Średnica zewnętrzna [mm]: 87,0
- Lokalizacja w aucie: Tylna Oś, po obydwu stronach
- Ciężar [kg]: 0,77
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4U Autopa | 16964VV |
ACEMARK | 341518 |
AIC | 71467 |
AUDI | 6Q0 501 117 |
AUDI | 6Q0 501 117 A |
AUDI | 6R0 501 117 |
AUTOMEGA | 110001010 |
BBR | 002-80-03073 |
BTA | H5S003BTA |
CAUTEX | 771754 |
FARE SA | 31730 |
FORMPART | 11498006/S |
GSP-BR | 9499168 |
GSP | 9499168 |
HART | 459 783 |
JPG | 1151402200 |
MAPCO | 26780 |
MDR | GSP-9499168 |
METALCAUCH | 90531 |
OPTIMAL | 04-P528 |
OSSCA | 18314 |
PATRON | PBK4572H |
PLYOM | P771754 |
SEAT | 6Q0 501 117 |
SEAT | 6R0 501 117 |
SKODA | 6Q0 501 117 |
SKODA | 6R0 501 117 |
STC | T490531 |
SWAG | 30 93 0501 |
TOPRAN | 115 431 |
TRICLO | 903562 |
TRISCAN | 8535 29013 |
VAICO | V10-5218 |
VEMA | 19761 |
VW | 6Q0 501 117 |
VW | 6Q0 501 117 A |
VW | 6R0 501 117 |
vika | 55010905901 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Piasta koła VEMA 19761 | VEMA | Brak ceny |
Połączenie obrotowe kierowania, zawieszenie koła TRICLO 903562 | TRICLO | Brak ceny |
Połączenie obrotowe kierowania, zawieszenie koła GSP 9499168 | GSP | 46,00 zł |
Czop osi, obudowa osi TOPRAN 115 431 | TOPRAN | 100,00 zł |
Połączenie obrotowe kierowania, zawieszenie koła MAPCO 26780 | MAPCO | 204,00 zł |
Czop osi, obudowa osi SWAG 30 93 0501 | SWAG | 184,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Korpus osi to jeden z elementów zawieszenia, mający za zadanie odciążenie innych części. Zadaniem korpusu osi jest również utrzymanie prawidłowej pozycji wirujących elementów zawieszenia. W samochodach osobowych wirujące elementy to koła, które w czasie jazdy nieustannie się poruszają.
Standardowy korpus osi to niewielki element pozostający w bezpośrednim kontakcie z osią. W czasie jady, zwłaszcza po nierównym terenie, wsparcie korpusu osi zawieszenia jest kluczowe. Rzecz w tym, iż na poszczególne elementy zawieszenia oddziałują wtedy bardzo duże siły. Drżenie kół czy wstrząsy innych części układu zawieszenia sprawiają, że jazda staje się bardzo niekomfortowa. Co gorsza, wspomniane siły mogłyby doprowadzić do zniszczenia pewnych części zawieszenia. Korpus przyjmuje znaczną część siły oddziałującej na zawieszenie, a następnie przenosi ją na podpory. Tym samym nie dochodzi do zniszczeń, a czas możliwej eksploatacji zawieszenia zostaje wydłużony. Niewątpliwie zatem zadanie pełnione przez korpus osi zawieszenia jest bardzo ważne.
Co więcej, korpus bierze również udział w utrzymaniu prawidłowej pozycji kół. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że kontrola odbywa się w odmienny sposób w zależności od sposobu montażu kół do osi. Wyróżnia się osie stałe i obrotowe. W przypadku osi stałej koła są przymocowane za pomocą łożysk do nieruchomej konstrukcji. Natomiast w drugim przypadku miejscem montażu łożysk są podpory osi.