- Wysokość [mm]: 174
- Średnica zewnętrzna [mm]: 82
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 36,5
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 36,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BALDW | P-7196 |
BLUEPRINT | ADG 02131 |
BLUEPRINT | ADG 02138 |
BOSCH | 0 986 AF0 004 |
BOSCH | 0 986 TF0 009 |
BOSCH | 0986TF0248 |
BOSCH | 1 457 429 143 |
BOSCH | 1 457 429 143-44N |
BOSCH | 1 457 429 278 |
BOSCH | P 9278 |
CHAMPION | COF100130C |
CHAMPION | COF100539E |
CHAMPION | X 130 |
CHAMPION | X 130/606 |
CHAMPION | XE 539 |
CHAMPION | XE539/606 |
COMLINE | EOF 018 |
COOPERSFIA | FA5285 |
COOPERSFIA | FA5860 ECO |
DONALDSON | P 55 0563 |
FILTRON | OM 610 |
FLEETGUARD | LF-3769 |
FRAM | CH 8871 ECO |
FRAM | CH-5640 |
HEN | D 35 E 172 37 |
HEN | E 172 37 |
HEN | E 172 H D 35 |
JAPANPAR | FO-ECO031 |
JAPANPAR | J FO-ECO031 |
MERCE | 602 180 00 09 |
MERCE | 606 180 00 09 |
MERCE | 606 180 01 09 |
MERCE | 606 184 00 25 |
MERCE | 606 184 01 25 |
MERCE | 606 184 02 25 |
MERCE | 606 184 03 25 |
MERCE | A 602 180 00 09 |
MERCE | A 606 180 00 09 |
MERCE | A 606 180 01 09 |
MERCE | A 606 184 00 25 |
MERCE | A 606 184 01 25 |
MERCE | A 606 184 02 25 |
MERCE | A 606 184 03 25 |
NIPPARTS | N1310403 |
PURFLU | L 251 |
PURFLU | L312 |
PZL | WO10-44 |
PZL | WO1044X |
PZL | WO1547X |
SSANG | 661 180 32 09 |
SSANG | 661 180 33 09 |
SSANG | 661 180 34 09 |
SSANG | 661 184 33 25 |
TECNOCAR | OP 613 |
TECNOCAR | OP213 |
UFI | 25 583 00 |
UFI | 25.095.00 |
DAEWOO
|
MAN
|
MERCEDES-BENZ
|
PUCH
|
SSANGYONG
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr oleju to element eksploatacyjny każdego samochodu, który wyłapuje zanieczyszczenia i gwarantuje tym samym czyste środowisko dla pracy silnika spalinowego oraz oleju silnikowego. Praca tego podzespołu nie należy jednak do łatwych, bo odbywa się między innymi w bardzo wysokich temperaturach.
Zużycie filtra oleju silnikowego to pojęcie stosunkowo względne. Należy go po prostu wymieniać za każdym razem, gdy dokonujemy wymiany oleju. Czyli raz do roku lub po przejechaniu przebiegu od 15 000 do 30 000 km. Filtr oleju został w końcu zamontowany po to, by zbierać zanieczyszczenia. Dlatego jeżeli wlejemy do silnika nowy olej, to wszelkie zanieczyszczenia ze starego filtra i tak dostaną się do silnika.
Regularna wymiana filtra oleju jest bardzo ważna, bo zatrzymuje się na nim bardzo dużo szkodliwych substancji. Zanieczyszczania te nie są korzystne dla kondycji jednostki napędowej, dlatego tak ważna jest ich skuteczna filtracja.
Zarówno olej, jak i filtr oleju silnikowego można wymienić samodzielnie, ale potrzeba do tego doświadczenia. Dlatego nieznającym się na rzeczy, zaleca się powierzenie tych czynności warsztatowi. Podczas wymiany oleju silnikowego wraz z filtrem warto pamiętać o stosowaniu jak najlepszych jakościowo podzespołów. Nie ma co oszczędzać na tym elemencie, bo zakup tego elementu naprawdę nie należy do kosztownych.
Zakup i wymiana filtra oleju to naprawdę niewielki koszt. Podczas zakupu nowego egzemplarza można kierować się zaleceniami producenta pojazdu względem proponowanego rodzaju filtra lub zdecydować się na filtry renomowanych marek, polecanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej.