- Wysokość [mm]: 300,0
- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Średnica zabudowy 1 / Średnica zabudowy 2: 8 / 8
- Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 62
- Średnica zewnętrzna 2 [mm]: 55
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | FS 9131 E |
ACDELCO | GF 802 |
ALCOFILTER | SP-2099 |
BMW | 13 32 1 702 632 |
BMW | 13 32 1 702 633 |
BMW | 13 32 1 702 635 |
BMW | 13 32 1 740 985 |
BMW | 13 32 1 740 986 |
BOSCH | 0 450 905 905 |
BOSCH | 0 986 AF8 240 |
BOSCH | 0 986 MF2 243 |
BOSCH | F5905 |
CHAMP | FN 35 |
CHAMP | G 6580 |
CHAMPION | CFF100238 |
CHAMPION | L 238 |
CHAMPION | L 425 |
CHAMPION | L238/606 |
CLEANF | MBNA 989 |
COOPE | FIG 7037 |
DELPHI | EFP217 |
DELPHI | FF0101 |
FEBI | 12650 |
FILTRON | PP 832/1 |
FRAD | 17.33.10/130A |
FRAM | G5774 |
GM | 25313804 |
GUD | E 63 |
HBJAKOPART | J1330817 |
HEN | H108WK |
KAYSE | AK 10 - BL |
KOLBENSCHM | 328-FP |
KOLBENSCHM | 50 013 328 |
LAUTR | ELE 6000 |
MAG | 71760703 |
MAG | FI 33 |
MAG | FI I33 |
MAHLE | KL 66 |
MANN | WK 516/1 |
MANN | WK516/1 |
MAPCO | 62651 |
MEATDORIA | 4135 |
MEYLE | 314 133 2109 |
MOTAQUIP | VFF 270 |
MOTAQUIP | VFF 273 |
P.B.R. | AG-6035 |
PURFLU | EP165 |
PUROLATOR | F 57678 |
PUROLATOR | F79200 |
QUINTON HA | QFF0027 |
QUINTON HA | QFF0298 |
SCT | ST 379 |
SOFIMA | S 1569 B |
SWAG | 99 19 0006 |
TECNOCAR | B58 |
TECNOCAR | B97 |
TEHO | 61077 |
UFI | 31.569.00 |
UNI | GFE 7111 |
UNICO F. | FI 5300/1 |
VAICO | 20-0626 |
VAICO | V20-0626 |
VALEO | 587014 |
VALEO | 587015 |
WIXFILTERS | WF8168 |
ALPINA
|
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.