- Wysokość [mm]: 138,0
- Średnica 4 [mm]: 65
- Rodzaj paliwa: Olej napędowy
- Średnica zewnętrzna [mm]: 98
- Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
- Gwint wewnętrzny 2 [mm]: M20x1.5
- Rozmiar gwintu 3: M36x1.5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2063 |
AMC FILTER | IF-3356 |
AMC FILTER | MF-557 |
AMC FILTER | SF-9966 |
ASAS | SPFC 321 |
ASHIKA | 30-05-502MP |
BOSCH | 0 986 450 508 |
BOSCH | 0 986 450 514 |
CHAMP | FS 157 |
CHAMPION | CFF100146 |
CHAMPION | L 146 |
CLEANF | DN 251 |
COMLINE | CMB13003 |
COMLINE | CSZ13009 |
FEBI | 26303 |
FILTRON | PP 852 |
FRAM | P4886 |
FRAM | PS4886 |
GUD | Z 343 |
HBJAKOPART | J1330501 |
HBJAKOPART | J1336006 |
HBJAKOPART | J1336037 |
HBJAKOPART | J1338019 |
HYSTE | 1330033 |
JAPANPAR | FC-502 |
JAPANPAR | FC-894 |
JAPANPAR | FC-894S |
JAPANPAR | JFC-502 |
JAPANPAR | JFC-894 |
JAPANPAR | JFC-894S |
KOLBENSCHM | 349-FS |
KOLBENSCHM | 50 013 349 |
KOLBENSCHM | 50 013 827 |
KOLBENSCHM | 827-FS |
KOMAT | YM129901-55850 |
MAG | 71760566 |
MAHLE | KC 46 |
MANN | WK 940/16 X |
MANN | WK940/16X |
MEATDORIA | 4114 |
MEATDORIA | 4496 |
MEYLE | 32-14 323 0001 |
MEYLE | 33-14 323 0007 |
MITSUBISHI | MB 220900 |
MITSUBISHI | XB 220900 |
NIPPARTS | J1330501 |
NIPPARTS | J1338019 |
PURFLU | CS438 |
PUROLATOR | F60222 |
SOGEFIPRO | FP2509 |
SUZUK | 15411-78E00-000 |
SUZUK | 15411-78E10 |
SUZUK | 15411-78E10-000 |
TECNOCAR | RN139B |
UFI | 24.366.00 |
UFI | 24.392.00 |
UNICO F. | FI 9139/16 x |
WIXFILTERS | WF8058 |
YALE | 900907811 |
DAIHATSU
|
FORD
|
HYUNDAI
|
ISUZU
|
MAZDA
|
MITSUBISHI
|
OPEL
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.