- Wysokość [mm]: 152,0
- Średnica zewnętrzna [mm]: 80
- Dolot - sr. [mm]: 8
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2265 |
ACDELCO | XD 9297 E |
ALCOFILTER | SP-1291 |
BLUEPRINT | ADL 142306 |
CHAMPION | CFF 100467 |
CHAMPION | L 467/606 |
CLEANF | DN 1910 |
COMLINE | EFF126 |
COOPE | FSM 4194 |
COOPERSFIA | FP5576 |
CROSLAND F | 6008 |
DELPHI | FF20074 |
DELPHI | HDF950 |
FEBI | 108356 |
FIAT | 46531688 |
FIAT | 46737091 |
FIAT | 46786875 |
FIAT | 71736117 |
FILTRON | PP 966 |
FRAM | PS9043 |
GUD | MP 25 |
HEN | H144WK |
HOFFER | 7690260 |
HOFFER | 7690260/1 |
LAUTR | ELG 5251 |
LUCCAV | HDF 950 |
MAG | 153071760106 |
MAG | 71760106 |
MAG | FD 557 |
MAHLE | KL 474 |
MANN | WK 829/2 |
MANN | WK829/2 |
MEATDORIA | 4260 |
MEATDORIA | 4260/1 |
MISFAT | M412 |
MOTAQUIP | VFF 447 |
MULLER FIL | FN167 |
P.B.R. | AG-6065 |
PURFLU | FCS769 |
PUROLATOR | F 68259 |
PZL | PDS742 |
QUINTON HA | QFF0006 |
SCT | ST 6027 |
SOFIMA | S 4412 NR |
TECNECO FI | GS 250 |
TECNOCAR | RN250B |
UFI | 24.412.00 |
UNICO F. | FI 8154/2 |
VAICO | V24-0478 |
WIXFILTERS | WF8262 |
FIAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.