- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Długość [mm]: 75
- Średnica zewnętrzna [mm]: 91
- Średnica wewnętrzna [mm]: 24
Dodaj opinię
(23.12.2021)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa JAPKO 30535 (W zbiorniku paliwa)
Producent | Numery OEM |
---|
APXENERGY | X1598168 |
ASHIKA | 3ECO028 |
AVS AUTOPA | FA284 |
BBFREDLINE | 37TO022 |
BLUEPRINT | ADP152301 |
BOSCH | F026402120 |
CITRO | 1906 A7 |
COMLINE | EFF218 |
FEBI | 104809 |
FI.BA | FK-859 |
FIAT | 9467637280 |
FILTRON | PE816/8 |
FORD A / O | 1682001 |
FORD | 1681 999 |
FORD | 1682 001 |
FORD | 2037668 |
FORD | 9M5Q-9176-AA |
FORD | 9M5Q9155AA |
IAP | 122-04041 |
JAPANPAR | FC-ECO028 |
KAMOKA | F307401 |
KAVO PARTS | TF-1978 |
MANN | PU 927 x |
MDR | MFF-3E28 |
MEATDORIA | 4994 |
PATRON | PF3960 |
PEUGE | 1906A7 |
SAKURA | EF19040 |
SCT | SC 7054 P |
SOGEFIPRO | FA5975ECO |
STELLOX | 21-00503-SX |
STELLOX | 21-00806-SX |
TOYOT | SU001A0683 |
UFI | 26.055.00 |
WIXFILTERS | WF8433 |
CITROËN
|
FIAT
|
FORD
|
PEUGEOT
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
JAPKO to marka należąca do Japanparts –– międzynarodowej firmy dystrybucyjnej z siedzibą we Włoszech. Przedsiębiorstwo działa na rynku od ponad 20 lat, zajmując się importem i dystrybucją rozmaitych zamiennych części samochodowych. JAPKO to jedna z głównych marek należących do Japanparts.
Części samochodowe JAPKO to elementy klasyfikowane w czterech różnych grupach produktowych. Pierwsza z nich to linia obróbki. Znajdziemy w niej m.in. tłoki i głowice JAPKO, a także inne części metalowe wykonane z dużą precyzję. Do linii mechanicznej zaliczane są auto części JAPKO bezpośrednio odpowiedzialne za działanie poszczególnych mechanizmów. Wśród nich znajdują się paski klinowe, napinacze, tarcze hamulcowe, filtry samochodowe i wiele więcej. Trzecią grupę produktową stanowi linia elektryczna, a w niej alternatory czy silniczki. Ofertę uzupełnia linia zawieszenia.
Części zamienne JAPKO to auto części dedykowane przede wszystkim samochodom japońskim i koreańskim, podobnie jak wszystkie produkty dystrybuowane przez podmioty z grupy Japanparts. Niemniej jednak w katalogu znaleźć można również części zamienne JAPKO do samochodów amerykańskich. Asortyment firmy Japanparts, a tym samym również marki JAPKO, jest stale poszerzany.