- Średnica zewnętrzna [mm]: 87
- Wysokość [mm]: 182
- Dolot - sr. [mm]: 10
- Wylot - sr. [mm]: 10
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Rura o średnicy [mm]: 10
- Średnica 2 [mm]: 10
- Ilość połączeń: 2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BLUEPRINT | ADV 182313 |
BOSCH | 0 450 906 414 |
BOSCH | 0 450 906 431 |
BOSCH | 0 450 906 435 |
BOSCH | 450906414 |
BOSCH | 450906431 |
BOSCH | 450906435 |
BOSCH | N 6431 |
COOPERSFIA | FP5795 |
FILTRON | PP 839/9 |
FRAM | P10195 |
HEN | H 273 WK |
PURFLU | FCS731 |
TECNOCAR | RN267 |
UFI | 24.072.00 |
VAG | 8E0 127 401 B |
VAG | 8E0 127 401 C |
VW | 8E0 127 401 B |
VW | 8E0 127 401 C |
AUDI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.