- Kształt: Okrągły
- Wysokość [mm]: 52,5
- Średnica wewnętrzna [mm]: 204
- Średnica zewnętrzna [mm]: 262
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 204
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AC | PC120 |
AC | PC490 |
ALCOFILTER | MD 156 |
AUTOTECH | A4004 |
BALDW | PA-2190 |
BOSCH | 1 457 429 053 |
BOSCH | 1 457 429 091 |
BOSCH | 1 457 429 876 |
BOSCH | 1 457 429 876-850 |
BOSCH | 1 457 433 418 |
BOSCH | 1 457 433 418-30N |
BOSCH | 9 457 160 021 |
BOSCH | 9 457 228 240 |
BOSCH | S 9053 |
CHAMP | AF 539 |
CHAMP | AR 154 |
CHAMP | AR 60 |
CHAMPION | CAF100103R |
CHAMPION | W 103 |
CHAMPION | W 103/606 |
CITRO | 1444 L3 |
CLEANF | MA 362 |
COMLINE | EAF 018 |
COOPE | AG 459 |
COOPERSFIA | FL6338 |
CROSL | 9236 |
CROSL | 948 |
DELPHI | AF0028 |
DELPHI | AF0106 |
DELPHI | LK-3299 |
FILTREC | HPU4312 |
FILTREC | HPU4337 |
FILTRON | AR 202 |
FORD | 1 498 439 |
FORD | 5 000 215 |
FORD | 5 009 226 |
FORD | A 700 X 9601 AGA |
FORD | A 720 X 9601 AGA |
FORD | A 810 X 9601 NA |
FRAM | CA 2729 |
FRAM | CA-6375 |
GM | 25 062 272 |
GM | 25062074 |
GM | 25062419 |
GM | 7998710 |
GM | 90118207 |
GM | 9949253 |
GUELDNER | AG459 |
HEN | E 179 L |
HEN | E 189 L |
MAPCO | 60154 |
MAPCO | 60550 |
Motorcraft | EFA 085 |
Motorcraft | EFA7003 |
OPEL | 8 34 257 |
OPEL | 8 34 287 |
OPEL | 8 34 801 |
OPEL | 8 960 570 |
OPEL | 90 220 977 |
OPEL | 93 15 2971 |
PURFLU | A 521 |
PUROLATOR | A 41104 |
PUROLATOR | A 47573 |
PZL | WA20-255 |
QUINTON HA | QAF 173 |
SPIDAN | MAF 517 |
TECNOCAR | A 330 |
TECNOCAR | A 636 |
UFI | 30 806 00 |
UFI | 30.978.01 |
VAUXH | 799 8710 |
VAUXH | 8 34 801 |
VAUXH | 834257 |
VAUXH | 834287 |
VAUXH | 8960570 |
VAUXH | 90118207 |
VAUXH | 90220977 |
VAUXH | 931 52971 |
VAUXH | 9949253 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr powietrza to bardzo istotny element każdego samochodu. To w końcu tak zwane płuca silnika spalinowego. Sprawny filtr będzie miał bardzo korzystny wpływ na stan techniczny i żywotność jednostki napędowej oraz jej osiągi. By filtr powietrza należycie spełniał swoje zadania musi być jednak regularnie wymieniany na nowy.
Podstawowa rola samochodowego filtra powietrza sprowadza się do zatrzymywania drobinek cząstek stałych, które mogłyby się przedostać do wnętrza jednostki napędowej. Jest to de facto pierwszy podzespół układu dolotowego w samochodzie, który ma do czynienia z zasysanym powietrzem. Z biegiem czasu zdolność filtra do przechwytywania szkodliwych zanieczyszczeń spada, a do silnika może zacząć przedostawać się wiele szkodliwych substancji. Niestety ale odbija się to negatywnie na stanie i kondycji silnika.
Filtry wykonuje się z różnych materiałów, zarówno syntetycznych, jak i tych naturalnych. Niemal każdy producent samochodu zaleca okresową wymianę filtra powietrza przy każdym przeglądzie technicznym, czyli co około 15 – 20 tys. przejechanych kilometrów lub raz do roku. Po tym właśnie czasie filtr jest z reguły już nieco zapchany. Wymiana filtra powietrza to stosunkowo prosta czynność, której można dokonać w zasadzie samodzielnie, bez użycia konkretnych narzędzi.
Na zakupie samochodowego filtra powietrza nie warto oszczędzać, tym bardziej, że nie jest to bardzo kosztowny zakup. Wymiana w warsztacie samochodowym także w żaden sposób nie nadwyręży domowego budżetu. Dlatego najlepiej będzie wybrać filtry powietrza uznanych na rynku motoryzacyjnym marek.