- Ograniczenia producenta: TRW
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: Nie przygotowany dla wskaźnika zużycia
- Długość [mm]: 131,4
- Grubość [mm]: 18,8
- Wysokość [mm]: 62,6
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 13.0460-2883.2 |
BREMBO | P85057 |
FERODO | FDB1662 |
LUCAS_ELEC | GDB1414 |
MIN | MDB2294 |
ROULUNDS B | 608081 |
SEAT | 6Q0698151A |
SKODA | 6Q0698151A |
VW | 6Q0698151A |
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprawny układ hamulcowy w samochodzie to absolutna podstawa zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa jazdy autem. Dobra kondycja poszczególnych elementów zapewnia możliwość zatrzymania samochodu w nagłej, niekiedy wręcz awaryjnej sytuacji. Aby tak było, należy regularnie kontrolować stan m.in. klocków hamulcowych i w razie potrzeby dokonywać ich wymiany na nowe.
Klocki hamulcowe to typowy element eksploatacyjny. Zużycie tych podzespołów następuje stopniowo, dlatego zdarza się, że kierowca nie zauważa gorszego hamowania podczas codziennej eksploatacji a wręcz przyzwyczaja się do gorszej sprawności klocków hamulcowych, co w niektórych sytuacjach może doprowadzić do tragedii. Dlatego producenci zaczęli stosować specjalne czujniki (akustyczne i elektroniczne), informujące kierowcę o tym, że zbliża się konieczność wymiany klocków hamulcowych.
Do wymiany klocków hamulcowych dochodzi mniej więcej co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Przebieg nie warunkuje jednak konieczności wymiany w stu procentach. Wiele zależy od stylu jazdy kierowcy, sposobu eksploatacji oraz mocy silnika zastosowanego w pojeździe. Sama wymiana klocków hamulcowych jest w zasadzie stosunkowo prosta i można jej dokonać we własnym zakresie. Jeżeli zdecydujemy się na wymianę w warsztacie, przyjdzie nam zapłacić w granicach 50 – 100 zł za wymianę kompletu.
Zachęcamy do wyboru odpowiedniego kompletu dobrej jakości klocków hamulcowych na iParts.pl, gdzie znajdziecie najbardziej polecane marki na rynku motoryzacyjnym. Jednocześnie odradzamy kupowania klocków nieznanego pochodzenia bez zdefiniowanego producenta. To klocki z reguły bardzo głośne, pylące i o stosunkowo niskiej trwałości.
Bendix to firma, która rozpoczęła swoją działalność jeszcze w XIX wieku. Jednak pod aktualną nazwą znana jest od 1927 roku. Marka powstała w Stanach Zjednoczonych, jednak dzisiaj należy ona do niemieckiej grupy Knorr-Bremse, jednego ze światowych liderów w produkcji systemów hamulcowych dla pojazdów mechanicznych. Części Bendix to komplety hamulcowe oraz pojedyncze części dla samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, autobusów, motocykli oraz wielu innych pojazdów. Hamulce Bendix są doceniane na całym świecie za niezawodność nawet w trudnych warunkach. Są to części zaliczane do klasy premium. Części hamulcowe stanowią zdecydowaną większość asortymentu producenta. Jednak obecnie to nie wszystko, co ma do zaoferowania ta firma. Auto części Bendix to także liczne sprzęgła, drążki kierownicze i wahacze.
Jako część grupy Knorr-Bremse firma Bendix zyskała nowe możliwości w zakresie udoskonalania części oraz ich dystrybucji. Knorr-Bremse to gigantyczna korporacja z ponad 200 oddziałami na całym świecie. Przedsiębiorstwo dysponuje zaawansowanymi technologicznie laboratoriami, w których nieustannie trwają prace nad systemami hamulcowymi oraz udoskonalaniem pojedynczych części.