- Ilość żeber: 6
- Średnica wewnętrzna [mm]: 18
- Średnica zewnętrzna [mm]: 188
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 074 105 251 AC |
AUDI | 074 105 251 N |
AUDI | 074 105 251 R |
AUDI | 074 105 251 S |
AUDI | 074 105 251 T |
AUDI | 074105251AC |
AUDI | 074105251N |
AUDI | 074105251R |
AUDI | 074105251S |
AUDI | 074105251T |
FEBI | 26834 |
AUDI
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Koło pasowe to kluczowy element każdego układu napędowego. Na koła pasowe nakłada się paski klinowe, przez co możliwe staje się napędzenie pracy takich urządzeń, jak alternator czy pompa wody. Koło pasowe we współpracy z paskiem klinowym pełni również kluczową funkcję w napędzaniu silnika klimatyzacji. Zasadniczo poprawne funkcjonowanie koła pasowego wału korbowego jest niezbędne dla funkcjonowania pojazdu.
Wyróżnia się trzy główne typy koła pasowego, a mianowicie: gładkie, z rowkiem, z wieloma rowkami. Rozróżnienie to dotyczy rodzaju powierzchni koła pasowego, która jest dostosowana do typu paska. Obecnie bowiem poza klasycznymi gładkimi paskami klinowymi, coraz częściej korzysta się również z pasków wielorowkowych, które mają pracować efektywniej i przede wszystkim dłużej. Warto również wspomnieć w tym miejscu o nowoczesnych kołach elastycznych. Ze względu na specjalną konstrukcję, posiadają one zdolność tłumienia drgań skrętnych. Czasami można się również spotkać z kołami pasowymi dedykowanymi tylko pompom.
Awaria koła pasowego zawsze jest niezwykle groźna, ze względu na ryzyko uszkodzenia alternatora oraz innych podzespołów. Dlatego też nie można bagatelizować żadnych objawów awarii. Podstawowym sygnałem, który powinien skłonić do interwencji, jest charakterystyczny pisk. Oznacza on zwykle ślizganie się paska po zużytej powierzchni koła pasowego. Konsekwencją zużycia koła pasowego może być zerwanie paska klinowego, upośledzające m.in. pracę układu kierowniczego, co najlepiej obrazuje skalę zagrożenia, wynikającą z usterki tej części samochodowej.
ET EngineTeam to czeskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne. Firma działa jako dystrybutor wysokiej jakości podzespołów. Powstanie marki miało miejsce w 2007 roku. Minęło zatem zaledwie kilkanaście lat od wyprodukowania pierwszych części ET EngineTeam. Mimo to produkty tej marki już dzisiaj są powszechnie znane w wielu krajach europejskich. Co więcej, zarówno kierowcy, jak i właściciele warsztatów chętnie po nie sięgają, doceniając ich niezawodność.
Części samochodowe ET EngineTeam, to jak sama nazwa wskazuje, przede wszystkim silniki. Firma oferuje niezawodne komplety silników, jak również pojedyncze ich części. W ofercie można znaleźć między innymi cylindry i tłoki, ale również głowice, zawory i wiele więcej. Dystrybutor nieustannie poszerza zakres swojej działalności, dołączając do asortymentu coraz to kolejne produkty. Dzisiaj poza silnikami i ich częściami można w nim znaleźć również części układu rozrządu, a także alternatory oraz elementy układu grzania i chłodzenia.
Firma ET EngineTeam bardzo starannie dobiera dostawców części samochodowych. Ponadto, każdy produkt jest dokładnie sprawdzany, w celu uzyskania pewności, co do jego niezawodności. Dzięki temu klienci wybierający auto części ET EngineTeam otrzymują produkty najwyższej klasy, które nie zawodzą ich w najtrudniejszych momentach.