Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ANGLI | 2309 |
ANGLI | 2310 |
BORGW BERU | 0 330 920 130 |
BORGW BERU | 0 330 920 408 |
BORGW BERU | VK 230 |
BORGW BERU | VK 508 |
BOSCH | 1 987 233 003 |
BOSCH | 1 987 233 012 |
BOSCH | 1 987 233 020 |
BOSCH | 1 987 233 912 |
BOSCH | F 005 X04 692 |
BOSCH | F 005 X04 726 |
BREMI | 8528 |
BREMI | 8528 SB |
BREMI | 8530 |
EPS | 1.331.003/00 |
GM | 79 926 10 |
HELLA | QD 6410 |
HELLA | QD 8630 |
HYUNDAI | 27110-21020 |
HYUNDAI | 27110-21021 |
HYUNDAI | 27110-21060 |
HYUNDAI | 27110-32810 |
HYUNDAI | 27120-11000 |
INTER | 44980 |
INTER | 45010 |
KW | 831 003/001 |
LUCAS_ELEC | DDJ 106 |
LUCAS_ELEC | DDJ 201 |
LUCAS_ELEC | DDJ 220 |
LUCAS_ELEC | DDJ 300 |
MAZDA | 0 324 24 310 |
MAZDA | A M15 18 V00 |
MAZDA | H 612 24 310 |
MITSUBISHI | 08605 |
MITSUBISHI | 27110-21060 |
MITSUBISHI | 27110-32810 |
MITSUBISHI | MD-602756 |
MITSUBISHI | MD-602949 |
MITSUBISHI | MD-607597 |
MITSUBISHI | MD-611604 |
MITSUBISHI | MD-611686 |
MITSUBISHI | MD-618210 |
MITSUBISHI | T232T42271 |
MITSUBISHI | T232T42471 |
MITSUBISHI | T232T42771 |
MITSUBISHI | T42271 |
MITSUBISHI | T43871 |
MITSUBISHI | T46771 |
MITSUBISHI | T46772 |
NISSA | 22162-R9006 |
NISSA | 22162-R9007 |
QUINTON HA | XD107 |
QUINTON HA | XD168 |
HYUNDAI
|
MAZDA
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozdzielacz zapłonu to kluczowy element układu zapłonowego w pojazdach z silnikami o zapłonie iskrowym. Standardowy rozdzielacz składa się z rozdzielacza właściwego oraz przerywacza. Mowa tutaj jednak o sprzęcie mechanicznym, natomiast obecnie producenci samochodów wykorzystują zwykle rozwiązania elektroniczne. W układach zapłonu iskrowego rozdzielacz stanowi etap pośredni dla drogi iskry, powstałej w celu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Rolą rozdzielacza jest umożliwienie przekazania iskry z cewki, gdzie powstała, do świecy połączonej z cylindrem. W odpowiednim momencie rozdzielacz odłącza przepływ, uniemożliwiając transfer iskry.
Klasyczne rozdzielacze starszego typu, jak i nowoczesne urządzenia odpowiedzialne za przekazywanie iskry są podatne na uszkodzenia. Ze względu na swoją budowę dość często ulegają uszkodzeniom mechanicznym, będącym efektem wstrząsów i mocnych drgań. Ponadto, problemy z rozdzielaczem zapłonu niejednokrotnie dotyczą przepaleń w stykach elektrycznych. Awaria rozdzielacza bywa konsekwencją uszkodzenia innego elementu układu zapłonowego.
Niestety, kontrola sprawności rozdzielacza zapłonu nie jest prosta. Ze względu na brak odpowiednich złączy, nie istnieje możliwość bezpośredniego podpięcia urządzeń diagnostycznych. Sprawność rozdzielacza określa się poprzez ocenę napięć i oporów w sąsiednich obwodach. Diagnozę należy przeprowadzić, gdy występują nieprawidłowości w pracy układu zapłonowego, natomiast niesprawność cewek i świec została wykluczona. Zwlekanie z interwencją może się zakończyć całkowitym zatrzymaniem pracy silnika.
Walker Products to amerykański producent części samochodowych. Firma stawiała pierwsze kroki zaraz po II wojnie światowej – w 1946 roku. Początkowo przedsiębiorstwo zajmowało się jedynie produkcją nielicznych części układu paliwowego. Dzisiaj w ofercie nadal znajdziemy liczne elementy zapewniające dostarczenie paliwa do komór silnika. Niemniej jednak oferta producenta została przez lata znacząco poszerzona. W nieco innym kierunku poszła również specjalizacja firmy. Obecnie części samochodowe Walker Product to przede wszystkim rozmaite czujniki stosowane w układzie paliwowym, wydechowym i w wielu innych. Zatem w asortymencie znaleźć można m.in.: sondy lambda, czujniki poziomu oleju czy czujniki przepustnicy. W sumie producent posiada w katalogu ponad 20 000 referencji.
Walker Products produkuje części na pierwszy montaż dla wielu producentów samochodów. Firma tworzy również liczne podzespoły przeznaczone na aftermarket. Powstają one na tych samych liniach, co części oryginalne, przez co nie ustępują im jakościowo. Przedsiębiorstwo posiada kilka fabryk w Stanach Zjednoczonych oraz liczne oddziały i centra dystrybucyjne na całym świecie.