- Długość 1/Długość 2 [mm]: 94
- Wymiar gwintu: MM14X1,5 RHT
- Średnica [mm]: 13
- Pręt/Rozpórka: Drążek wahadłowy
- Ciężar [kg]: 0,299
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BENDIX | 042590B |
BIRTH | BX0030 |
BOGE | 87-730-A |
BORG BECK | BDL6812 |
COMLINE | CSL7130 |
CORTECO | 49400658 |
DELPHI | TC2127 |
DENCKERMAN | D140269 |
DYS | 30-72930 |
FAG | 818 0177 10 |
FEBI | 17117 |
FEBI | 280303 |
FIRST LINE | FDL6812 |
GSP | S050276 |
KAMOKA | 9030217 |
KAWE | 8500 10605 |
KRAFT AUTO | 4301267 |
LEMFO | 25802 |
LEMFO | 25802 01 |
LYNXAUTO | C7226LR |
MAG | 301191623410 |
MAPCO | 52896 |
MAPCO | 52896/2 |
MAXGEAR | 72-2340 |
MERCE | 901 320 00 89 |
MERCE | A 901 320 00 89 |
METZGER | 53038609 |
MEYLE | 036 060 0016 |
MOOG | ME-LS-1979 |
MOOG | ME-LS-2278 |
MOTAQUIP | VSL785 |
NK | 5113309 |
OCAP | 0104151 |
OPTIMAL | G7-1175 |
QUINTON HA | QLS3526S |
REDAELLI R | ME1329 |
REDAELLI R | WMG366 |
RTS | 97-01481 |
SAMPA | 011.169 |
SIDEM | 50163 |
SKF | VKDS 448028 |
SPIDAN | 57130 |
STELLOX | 56-03404-SX |
STELLOX | 56-03404A-SX |
SWAG | 10 79 0088 |
TALOSA | 50-01751 |
TRISCAN | 8500 10605 |
TRW | JTS499 |
VAG | 2D0 511 329 |
VEMA | 22496 |
VW | 2D0511329 |
WILMINK | WG1992833 |
WILMINK | WG2026627 |
WILMINK | WG2040621 |
WILMINK | WG2245065 |
WILMINK | WG2291872 |
MERCEDES-BENZ
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.