- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Lokalizacja w aucie: Z obu stron
- Pręt/Rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 260429 |
BENDIX | 042469B |
BIRTH | BX5080 |
BMW | 33503414297 |
BORG BECK | BDL6778 |
DELPHI | TC1485 |
DITAS | DSR1117 |
FEBI | 27198 |
FIRST LINE | FDL6778 |
FLENNOR | FL0925-H |
IMPERGOM | 35915 |
JPG | 1450500100 |
KAGER | 85-0242 |
KAMOKA | 9921365 |
LEMFO | 2717102 |
MAPCO | 51641HPS |
METZGER | 53012719 |
MEYLE | 316 060 0011/HD |
MONROE | L11624 |
MOOG | BM-LS-3858 |
OCAP | 0504216 |
OPTIMAL | G7-1036 |
PEX | 12.05.605 |
QUINTON HA | QLS3444S |
RTS | 97-99545 |
RUV | 925016 |
SASIC | 2306060 |
SIDEM | 21365 |
SPIDAN | 57720 |
SWAG | 20 92 7198 |
TOPRAN | 501 002 |
TRISCAN | 8500 11624 |
TRW | JTS486 |
VAICO | 25275 |
VAICO | V20-7198 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
Malo to włoska firma, znana również pod nazwą Akron-Malo. Przedsiębiorstwo powstało w 1947 roku, jako działalność jednoosobowa. Niewielka firma, działająca w zasadzie tylko na terenie Mediolanu, szybko się rozrosła, z czasem stając się jednym z największych dystrybutorów w branży.
Malo to dystrybutor części samochodowych. Początkowo ofertę stanowiły jedynie elementy gumowe i gumowo-metalowe. Do dzisiaj są to największe kategorie produktowe, w których znaleźć można między innymi elementy konstrukcyjne pojazdów, jak również wszelkie osłony i części amortyzujące. Nie brakuje też uszczelek i wszelkich innych części niezbędnych w nowoczesnych pojazdach osobowych i ciężarowych, w tym pasków napędowych. Dostępne są również inne części samochodowe Malo, a mianowicie elementy układu hamulcowego i napędowego, sprężyny gazowe czy przekładnie silnikowe i kołowe.
Malo to przedsiębiorstwo z dużym doświadczeniem. Od dziesiątek lat firma jest jednym z lokalnych liderów rynku. Przedsiębiorstwo stale poszerza i udoskonala swoją ofertę. Przekłada się to na rosnącą popularność marki również poza Włochami. Części samochodowe Malo są coraz wyżej cenione przez kierowców europejskich z różnych części kontynentu.