- Lokalizacja w aucie: Oś przednia po obydwu stronach
- Pręt/Rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
- Rozmiar gwintu przegub aksialny: M12x1,75
- Dla numeru OE: 508760
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21208 |
AKRON-MALÒ | 30008 |
BIRTH | BX0013 |
BORG BECK | BDL6445 |
CAUTEX | 030326 |
CITRO | 508743 |
CITRO | 508748 |
CITRO | 508760 |
CORTECO | 49398547 |
DELPHI | TC915 |
FAG | 818027910 |
FARE SA | F0014P |
FEBI | 19225 |
FRAP | 2639 |
FRAP | 2778 |
IMPERGOM | 36365 |
IR | 5608455 |
KLAXCAR | 47064z |
LEMFO | 22724 |
LEMFO | 2272401 |
MAPCO | 19362 |
METALCAUCH | 04046 |
METZGER | 53047518 |
MEYLE | 11160600002 |
MGA | SA5163 |
MOOG | PELS0592 |
NK | 5111903 |
OBTEC | 19145111903 |
OCAP | 0501857 |
OPTIMAL | G7760 |
PEUGE | 508743 |
PEUGE | 508748 |
PEUGE | 508760 |
QUINTON HA | QLS3256S |
REDAELLI R | CI502 |
REDAELLI R | P506 |
RTS | 9700518 |
RUV | 916627 |
SBS | 19145111903 |
SIDEM | 53567 |
TALOSA | 5008233 |
TRW | JTS403 |
Technika | RS4421 |
ZF PARTS | 22724 |
ZF PARTS | 2272401 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.