- Pręt/Rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
- Długość [mm]: 297,7
- Średnica 1 [mm]: 12,3
- Średnica 2 [mm]: 14,3
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna strona lewa
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna strona prawa
- Lokalizacja w aucie: Na dole
Dodaj opinię
(13.03.2022)
Opinia wystawiona dla Łącznik stabilizatora TRW JTS283
(10.11.2021)
Opinia wystawiona dla Łącznik stabilizatora TRW JTS642
(11.12.2015)
Opinia wystawiona dla Łącznik stabilizatora TRW JTS295
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 211665 |
AUDI | 1K0 501 529 H |
AUDI | 1K0 501 529 J |
BENDIX | 047590B |
BIRTH | BR2017 |
BORG BECK | BCA6909 |
CAUTEX | 462458 |
CTE | CS2033 |
DELPHI | TC1931 |
FAI | SS8063 |
FEBI | 36047 |
FEBI | 40431 |
FIRST LINE | FCA6909 |
FORMPART | 2609014 |
FORTUNE LI | FZ6681 |
GSP | 510349 |
JPG | 1150201100 |
KAMOKA | 9963376 |
METZGER | 58092409 |
MEYLE | 116 035 0014 |
MONROE | L29677 |
MOOG | VO-LS-0584 |
NK | 50147132 |
OPTIMAL | G5-913 |
QUINTON HA | QSJ3500S |
RTS | 9505310 |
RUV | 918205 |
SEAT | 1K0 501 529 H |
SEAT | 1K0 501 529 J |
SIDEM | 63376 |
SKODA | 1K0 501 529 H |
SKODA | 1K0 501 529 J |
SPIDAN | 50432 |
SWAG | 30 93 6047 |
SWAG | 30940431 |
TALOSA | 4608646 |
TOPRAN | 113698 |
TRISCAN | 850029677 |
VAICO | V102321 |
VW | 1K0 501 529 H |
VW | 1K0 501 529 J |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.