- Ilość na oś: 2
- Długość [mm]: 1415
- Lokalizacja w aucie: Z tyłu po prawej
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | K13416 |
A.B.S. | K18919 |
AKRON-MALÒ | 29022 |
ASAM | 73893 |
AUGER | 74253 |
BECA CABLE | 2001535 |
BEGEL | BG42202 |
BORG BECK | BKB3102 |
BORG BECK | BKB3447 |
BOSCH | 1 987 482 033 |
BROVEX-NEL | 62.1686 |
CABOR | 10.9891 |
CABOR | 10.9893 |
CABOR | 109893 |
CASALS | 66525 |
CAUTEX | 188010 |
COFLE | 10.9891 |
COFLE | 10.9893 |
DT SPARE P | 4.68259 |
FEBI | 37273 |
FIRST LINE | FKB3102 |
FIRST LINE | FKB3447 |
GEMO | 405263 |
HELLA | 8AS 355 667-531 |
HELLAPAGID | 8AS 355 667-531 |
JPG | 1170308600 |
KAGER | 19-0050 |
KAGER | 19-6279 |
KAWE | 62.1686 |
LECOY | 7857 |
LECOY | 8572 |
LPR | C1112B |
LPR | C1523B |
MAXGEAR | 32-0526 |
MERCE | 906 420 30 85 |
MERCE | 906 420 44 85 |
MERCE | 906 420 70 85 |
MERCE | A906 420 30 85 |
MERCE | A906 420 44 85 |
MERCE | A906 420 70 85 |
METALCAUCH | 81003 |
METALCAUCH | 81021 |
METZGER | 10.9891 |
MGA | CF5915 |
MOTAQUIP | VVB1404 |
NK | 9033119 |
NK | 903368 |
OPTIMAL | HK-3019 |
OPTIMAL | HK-3283 |
OPTIMAL | HK-5398 |
OSSCA | 33132 |
PATRON | PC3507 |
QH BENELUX | BC4114 |
QUINTON HA | BC4114 |
REMKAFLEX | 58.1065 |
REMKAFLEX | 62.1686 |
REMKAFLEX | RHBC02798 |
SAMPA | 201.370 |
SBS | 1840903368 |
SEIM | 554314 |
SPIDAN | 440569 |
SPJ | 911353 |
SPJ | 912246 |
STC | T481003 |
STC | T481021 |
SWAG | 10 93 7273 |
TOPRAN | 114 352 |
TRISCAN | 8140 10175 |
TRISCAN | 8140 23188 |
TRW | GCH727 |
TTC | 02.35.410 |
VAICO | V30-30069 |
VW | 2E0 609 701AR |
VW | 2E0 609 701T |
VW | 2E0 609 702B |
MERCEDES-BENZ
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Linki i cięgna hamulcowe to podstawowe elementy układu hamulca postojowego. Dzięki nim możliwe jest unieruchomienie pojazdu po jego zaparkowaniu. Warto o tym pamiętać, gdyż nawet przy niewielkim nachyleniu terenu samochód może się stoczyć, jeśli nie zostanie prawidłowo unieruchomiony za pomocą hamulca postojowego.
Hamulec postojowy, powszechnie nazywany hamulcem ręcznym, bywa niedoceniany przez kierowców, w rzeczywistości jednak jest absolutnie niezbędny, aby zachować bezpieczeństwo. Przydaje się nie tylko podczas dłuższego postoju, ale często również w trasie, na przykład gdy konieczne jest zatrzymanie się na wzniesieniu. W takiej sytuacji kierowca pociąga wajchę, co prowadzi do naprężenia linki hamulcowej. W ten sposób siła przekazywana jest na zaciski hamulcowe, które blokują koła.
Ze względu na relatywnie rzadkie wykorzystywanie hamulca ręcznego, zwykle układ ten sprawuje się dobrze przez długie lata. Należy jednak uważać, aby nie doprowadzić do jego zniszczenia właśnie przez zbyt rzadkie użytkowanie. Brak aktywności powoduje bowiem, że na powierzchni poszczególnych elementów układu hamulcowego, w tym również na lince hamulcowej, gromadzą się zanieczyszczenia oraz powstaje rdza. Jeżeli chodzi o linki i cięgna, mogą one ulec rozprężeniu, zarówno w przypadku niewielkiej, jak i wystarczającej aktywności hamulca ręcznego. Ponadto, dłuższa eksploatacja prowadzi do przetarcia linki hamulcowej. Dlatego też polecane są regularne przeglądy stanu hamulca, w tym linki oraz natychmiastowa wymiana tego elementu, jeżeli nie pracuje on w pełni sprawnie.