- Średnica wewnętrzna [mm]: 23
- Średnica zewnętrzna [mm]: 67
- Wysokość [mm]: 60
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | 90112 |
ASHUKI | N029-08 |
ASHUKI | N029-12 |
ASHUKI | N029-13 |
BBFREDLINE | 25NI083 |
HBJAKOPART | J2411004 |
IAP | 204-13110 |
JAPANPAR | CF-112 |
KAISHIN | CSCN003-K |
KM GERMANY | 069 1569 |
LUK | 510 0111 10 |
LUK | 510 0164 10 |
MDR | MCB-1112 |
NIPPARTS | N2101002 |
NISSA | 30620-00Q0H |
NISSA | 3062000Q1G |
NISSA | 306A0-JA60A |
NISSA | 306A0-JA60B |
NISSA | 306A0-JA60C |
NISSA | 32150-00QAA |
NISSA | 32150-00QAB |
NISSA | 32150-00QAC |
NISSA | 32150-00QAD |
RENAU | 306A0JA60D |
SACHS | 3182600138 |
STELLOX | 07-00841-SX |
TEXTAR | 53003800 |
VALEO | 804544 |
DACIA
|
NISSAN
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło to jeden z najbardziej istotnych elementów pojazdu. Zasada jego działania nie należy do skomplikowanych. Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje, że siłownik naciska na sprężynę sprzęgła przez łożysko oporowe i dochodzi do wysprzęglenia, które pozwala na zmianę przełożenia. By sprzęgło działało prawidłowo istotnym jest, by podzespoły z nim współpracujące były w odpowiednio dobrej kondycji.
Łożysko oporowe sprzęgła osadzone jest na osi sprzęgła samochodowego i pokonuje opór centralnej sprężyny sprzęgła (stąd nazwa). W branży podzespół ten określa się także niekiedy łożyskiem wyciskowym sprzęgła. Łożysko oporowe to element bezobsługowy, którego nie da się nasmarować, pozbyć się luzów, czy nawet sprawdzić stanu tego podzespołu.
Nie jest to jednak element, który ulega częstym usterkom. Niemniej jednak dochodzi niekiedy do awarii. Typowym objawem będzie m.in. chrobotanie z okolic napędu sprzęgła. Jeżeli dźwięki te będą zanikać w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła, to będzie to świadczyć o naturalnym zużyciu eksploatacyjnym łożyska oraz konieczności jego wymiany. Z wymianą nie należy zwlekać, bo może dojść do całkowitego zniszczenia łożyska, co uniemożliwi kierowcy zmianę biegów i tym samym dalszą jazdę.
Do usterek łożyska oporowego sprzęgła dochodzi przede wszystkim na skutek nieprawidłowego dociskania pedału sprzęgła, które nie pozwala na płynne odsunięcie tarczy sprzęgła od docisku. Ponadto trwałość tego podzespołu skraca zbyt długie trzymanie wciśniętego pedału sprzęgła np. podczas stania na światłach.
JAPKO to marka należąca do Japanparts –– międzynarodowej firmy dystrybucyjnej z siedzibą we Włoszech. Przedsiębiorstwo działa na rynku od ponad 20 lat, zajmując się importem i dystrybucją rozmaitych zamiennych części samochodowych. JAPKO to jedna z głównych marek należących do Japanparts.
Części samochodowe JAPKO to elementy klasyfikowane w czterech różnych grupach produktowych. Pierwsza z nich to linia obróbki. Znajdziemy w niej m.in. tłoki i głowice JAPKO, a także inne części metalowe wykonane z dużą precyzję. Do linii mechanicznej zaliczane są auto części JAPKO bezpośrednio odpowiedzialne za działanie poszczególnych mechanizmów. Wśród nich znajdują się paski klinowe, napinacze, tarcze hamulcowe, filtry samochodowe i wiele więcej. Trzecią grupę produktową stanowi linia elektryczna, a w niej alternatory czy silniczki. Ofertę uzupełnia linia zawieszenia.
Części zamienne JAPKO to auto części dedykowane przede wszystkim samochodom japońskim i koreańskim, podobnie jak wszystkie produkty dystrybuowane przez podmioty z grupy Japanparts. Niemniej jednak w katalogu znaleźć można również części zamienne JAPKO do samochodów amerykańskich. Asortyment firmy Japanparts, a tym samym również marki JAPKO, jest stale poszerzany.