- Lokalizacja w aucie: Oś przednia po obydwu stronach
- Długość [mm]: 159
- Materiał: NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
- Masa [g]: 150
- Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 10
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 53
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 14811 |
AUTEX | 506196 |
AUTOFREN S | D9282 |
BENDIX | 048007B |
BENDIX | 048092B |
BIRTH | 7192 |
DELPHI | TBR4040 |
FAG | 841 0069 30 |
FEBI | 14085 |
FIAT | 7079340 |
FIAT | 9945564 |
FIAT | 9945564SK |
HEPU | 35-5191 |
IMPERGOM | 26876 |
IPD | 35-5191 |
KAWE | 8500 15006 |
LEMFO | 30918 01 |
MAPCO | 17057 |
MONROE | L15006 |
MOOG | K150067 |
NK | 5092311 |
OCAP | 0901163 |
OPTIMAL | LM-10079S |
RUV | 945812 |
SASIC | 9006702 |
SIDEM | 319.033 |
SKF | VKJP 2105 |
SPIDAN | 83721 |
SWAG | 70 80 0002 |
TRISCAN | 8500 15006 |
TRW | JBE192 |
TRW | JBE459 |
ABARTH
|
FIAT
|
LANCIA
|
SEAT
|
SKODA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Przekładnia kierownicza to niezwykle ważna konstrukcja, bez której prowadzenie samochodu nie jest możliwe. Zadaniem przekładni jest bowiem przekazanie siły mechanicznej na siłę osiową. To właśnie za sprawą tego elementu siła rąk, za pomocą której kierowca kręci kierownicą, przekazywana jest na koła, które ulegają skrętom.
Siła potrzebna do wprawienia w ruch kół jest zbyt duża, aby kierowca mógł ją swobodnie wytworzyć bez wsparcia. Dlatego też dzisiaj powszechnie stosowane są systemy wspomagania kierownicy. Niezbędny dla sprawnej pracy układu wspomagania jest specjalistyczny płyn. Olej do układu wspomagania kierownicy znacząco ułatwia prowadzenie samochodu, o ile nie dochodzi do przecieków. Jeżeli płyn przecieka, system traci swoją wydajność. Z tego właśnie względu producenci stosują uszczelki przekładni kierowniczej. Wykonywane zwykle głównie z tworzywa sztucznego, uszczelki gwarantują utrzymanie odpowiedniej ilości płynu w układzie. Wysokiej jakości układ wspomagani często działa sprawnie przez cały okres eksploatacji pojazdu. Usterki, a w konsekwencji konieczność wymiany np. uszczelek przekładni kierowniczej, zdarzają się dosyć rzadko.
Trwałość układu wspomagania bywa związana również ze stanem przekładni kierowniczej. Konstrukcja ta jest natomiast narażona na uszkodzenia mechaniczne, ze względu na położenie oraz swoją budowę. W celu uniknięcia awarii przekładni kierowniczej stosuje się osłony, chroniące poszczególne części konstrukcji przed uderzeniami. Przeważnie, podobnie jak uszczelki, osłony przekładni kierowniczej wykonywane są z tworzywa sztucznego.