Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AE | MVB855R4 |
AUDI | 038260849 |
AUTODELTA | DB853R4 |
BLUEPRINT | AD04R850 |
BLUEPRINT | AD04R855 |
BLUEPRINT | AD04R865 |
BLUEPRINT | ADN19619 |
BOSCH | 1987947896 |
CHRYS | 4668 241AC |
CITRO | 5750-Q9 |
CITRO | 5750-V0 |
CITRO | 5750-XV |
CONTI | 4PK855 |
CONTI | 4PK856 |
DAYCO | 4PK853 |
FEBI | 28784 |
FEBI | 39782 |
GATES | 4PK850 |
HONDA | 38920-P04-003 |
HONDA | 38920-P04-004 |
HUTCHINSON | 855K4 |
HYUNDAI | 97713-2D100 |
HYUNDAI | 97713-2D510 |
MAZDA | B3C7-15-907C |
MAZDA | BP4W-15-907B |
NISSA | 11720-B4800 |
NISSA | 11920-0H600 |
NISSA | 119200-H610 |
PEUGE | 5750-80 |
QUINTON HA | QBR4850 |
ROVER | GMB40845 |
SKF | VKMV4PK854 |
SKF | VKMV4PK855 |
SKODA | 06B260849B |
TOYOT | 99364-30850 |
VEYANCE | 4PK0854G |
VEYANCE | G4PK0855 |
WILMINK | WG1783579 |
WILMINK | WG1783860 |
AUDI
|
BMW
|
FIAT
|
HYUNDAI
|
KIA
|
MAZDA
|
PEUGEOT
|
SKODA
|
SUBARU
|
SUZUKI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
FAI Auto Parts to brytyjska firma motoryzacyjna, oferująca części samochodowe z wszystkich głównych linii produkcyjnych. W ofercie FAI – Flexatherm Automotive International – znajdują się m.in. wałki rozrządu i głowice cylindrów, które pojawiają się w katalogach niemal od początku działalności przedsiębiorstwa. Jednak dzisiaj firma ma o wiele więcej propozycji. Poza wałkiem rozrządu i głowicą, FAI posiada również inne elementy silnika, jego mechanizmów napędzających i osprzętu. Warto wymienić wydajne pompy oleju, łańcuchy i paski rozrządu czy kolektory. Dużą liczbę referencji stanowią również uszczelki silnikowe.
Części samochodowe FAI to również elementy układu zawieszenia, takie jak sworznie, wahacze tuleje czy stabilizatory. Ponadto, wśród ponad 40 tysięcy referencji znajdują się także części układu kierowniczego, sprzęgła, układu wydechowego i wiele więcej. Wszelkie części samochodowe FAI są poddawane testom jakości, aby do sprzedaży trafiały jedynie produkty, które zadowolą kierowców. Części od firmy FAI są doceniane nie tylko za jakość wykonania, ale także za długi czas bezawaryjnej eksploatacji. Jednocześnie w przypadku autoczęści FAI śmiało można mówić o korzystnej relacji ceny wobec jakości, gdyż produkty są oferowane w przystępnych cenach.
FAI Auto Parts to przedsiębiorstwo, które powstało w Wielkiej Brytanii początkiem lat 60. XX. wieku. Jego założycielem był kierowca wyścigowy Ian Walker. Początkowo firma zajmowała się głównie regeneracją silników w pojazdach wyścigowych, aby z czasem rozpocząć również sprzedaż części do jednostek napędowych. Później, oprócz części silnika do samochodów wyścigowych, zaczęły się pojawiać również elementy do aut osobowych, a następnie także inne autoczęści. Dzisiaj oferta firmy jest już kompleksowa.