- Materiał: EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 04E 145 933 A |
BOSCH | 1 987 947 840 |
CITRO | 5750.PF |
CITRO | 5750.XG |
CITRO | 5750PF |
CITRO | 5750XG |
CITRO | 96532041 |
CITRO | 9653204180 |
DAYCO | 6PK1005 |
FEBI | 39785 |
FERRA | 156708 |
GATES | 6PK1000 |
HUTCHINSON | 1000 K 6 |
HUTCHINSON | 1002 K 6 |
OPTI | 6 PK 1000 |
OPTI | 6 PK 1005 |
OPTI | 6PK1005 |
PEUGE | 5750.QP |
PEUGE | 5750.XG |
PEUGE | 5750QP |
PEUGE | 5750XG |
PEUGE | 96532043 |
PEUGE | 9653204380 |
PORSC | 99919228350 |
PORSC | 99919228550 |
PORSC | 99919229150 |
PORSC | 99919229550 |
PORSC | 99919229950 |
QUINTON HA | QBR61000 |
ROULUNDS | 6K1000 |
SEAT | 04E 145 933 A |
SKF | VKMV 6PK1000 |
SKF | VKMV 6PK998 |
SKODA | 04E 145 933 A |
SWAG | 62 93 9785 |
TRISCAN | 8640 601000 |
VEYANCE | 6PK0998 |
VW | 04E 145 933 A |
AUDI
|
CITROËN
|
FERRARI
|
PEUGEOT
|
PORSCHE
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Flennor to niemiecka marka części samochodowych. Producent działa na rynku od 1935 roku. Ponad 85 lat w produkcji części do samochodów sprawiło, że dzisiaj firma uchodzi za specjalistę w swoim obszarze. Przedsiębiorstwo Flennor jest bowiem mocno wyspecjalizowane. Koncentracja na doskonaleniu niewielu kategorii produktowych sprawiła, żę części Flennor są dzisiaj bliskie perfekcji. W fabrykach producenta powstają rozmaite części układu rozrządu. Obok pasków rozrządu, produkowane są również rolki, napinacze, a także wszelkie zawory i śruby niezbędne w tym układzie. Wysoko cenione są także pompy wody Flennor. Wymienione produkty zdecydowanie stanowią główną oś produkcji. Niemniej jednak w ofercie pojawiają również części z innych kategorii, w tym między innymi świece żarowe, łożyska kół, przewody paliwowe oraz pióra wycieraczek.
Marka Flennor od początku istnienia była związana z Niemcami. Do dzisiaj to w tym kraju znajduje się główna siedziba firmy, jej biura, najważniejsza fabryka oraz centrum dystrybucyjne. Jednak przedsiębiorstwo stało się podmiotem działającymi w skali światowej. Produkcja odbywa się również w Czechach i Chinach, a centra dystrybucyjne są zlokalizowane w licznych krajach europejskich, w Azji oraz Ameryce Północnej.