- Pasek: Z zębami o zaokrąglonym profilu
- Szerokość [mm]: 25,4
- Ilość zębów: 177
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | 40-02-297 |
BLUEPRINT | ADT37515 |
BOSCH | 1 987 949 116 |
CONTI | CT583 |
DAYCO | 94524 |
DELPHI | TB5273R |
FEBI | 24365 |
GATES | 5057XS |
GOODYEAR | G1339H |
HBJAKOPART | J1122009 |
HEPU | 29-0153 |
HUTCHINSON | 177 HTD 25 |
IAP | 128-17084 |
INA | 536 0166 10 |
JAPANPAR | DD-297 |
KAVO PARTS | DTB-9020 |
LEMFO | 18633 01 |
NIPPARTS | J1122009 |
NPS | T112A09 |
OPTI | ZRK 1148 |
QUINTON HA | QTB139 |
QUINTON HA | QTB542 |
RUV | 556909 |
SKF | VKMT 91720 |
SWAG | 81 92 4365 |
TOYOT | 13568-64010 |
TOYOT | 13568-64011 |
TOYOT | 13568-64012 |
TOYOT | 13568-69065 |
TOYOT | 13568-69066 |
TOYOT | 13568-69067 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.
AISIN to marka części zamiennych będąca najlepszym przykładem wysokiej jakości części samochodowych. Dzięki maksymalnie wydłużonej trwałości części AISIN mogą bez problemu wytrzymać założone przebiegi i nie ulegają przedwczesnym awariom. Ponadto, części te doskonale łączą się z fabrycznie zamontowanymi komponentami, dlatego można uzyskać precyzyjne, pierwotne wręcz dopasowanie.
W przypadku układu hamulcowego, zawsze należy korzystać z najwyższej jakości części zamiennych. Takie części samochodowe oferuje właśnie marka AISIN. W ofercie dostępny jest także szereg innych części – katalog podzielony jest na pięć działów – części układu napędowego, podzespoły układu hamulcowego i nadwozia, elementy karoserii samochodowej, części i podzespoły jednostki napędowej oraz elementy pełniące role informacyjne.
Zasadniczo każdy oferowany przez markę AISIN komponent został zaprojektowany tak, aby odpowiadać specyfikacjom poszczególnych marek i modeli pojazdów. Oferta dedykowana jest przede wszystkim samochodom osobowym produkcji europejskiej, ale w ofercie znajdziemy także części dedykowane samochodom dostawczym i ciężarowym.