- Specyfikacja wg DOT: DOT 4
- Specyfikacja: ISO 4925 (Class 4)
- Specyfikacja: SAE J 1704
- Temperatura wrzenia [°C]: 260
- Punkt wrzenia [°C]: 160
- Pojemność [litr]: 1,0
- Rodzaj połączenia: Butelka
- Dopuszczenie przez producenta: Ford M6C9103A
- Dopuszczenie przez producenta: Toyota TSK 2602 G(3)
- Dopuszczenie przez producenta: Toyota TSK 2602 G(4)
- Dopuszczenie przez producenta: Nissan M5055 NR4
- Dopuszczenie przez producenta: Nissan M5055 NR3
- Dopuszczenie przez producenta: Renault 41.02.001(3)
- Długożć opakowania [cm]: 9,5
- Szerokość opakowania [cm]: 7
- Wysokość opakowania [cm]: 24,5
- Techniczny numer informacyjny: 98502 0022 9 L
Płyny hamulcowe pracujące w hydraulicznych układach hamulców służą jako nośniki ciśnienia. Bardzo duża liczba współczesnych konstrukcji motoryzacyjnych wykorzystuje płyn hamulcowy do hydraulicznego sterowania sprzęgłem. Cechy fizykochemiczne olejów takie jak: zbilansowana lepkość, ograniczona ściśliwość i znaczna temperatura wrzenia podyktowane są dużą odpowiedzialnością tych układów oraz ich specyfiką działania. Podstawowa wada płynów hamulcowych to znaczna higroskopijność – w czasie eksploatacji płyn pochłania wodę, która skutecznie zmniejsza temperaturę wrzenia. Zaledwie 3% zawartości wody w płynie może doprowadzić do zaniku skuteczności układu hamulcowego. Oprócz tego środki hamulcowe są bardzo aktywne chemicznie – w przypadku kontaktu ze skórą może dojść do rozległych poparzeń, płyny hamulcowe działają także niekorzystnie na lakierowane elementy.
Płyn hamulcowy TEXTAR DOT4 przeznaczony jest do stosowania w nowoczesnych konstrukcjach z systemami ABS, gdzie wymaga się syntetycznego płynu o wysokiej jakości. Bardzo wysoka temperatura wrzenia, wynosząca 270°C klasyfikuje ten płyn, jako jeden z najlepszych w swojej klasie. Oprócz tego płyn TEXTAR DOT4 zapewnia płynną i precyzyjną układu sprzęgłowego.
Dopuszczenia producentów:
· SAE J1704;
· ISO 4925 (klasa 4);
· FMVSS 116 DOT4.
Pojemność opakowania: 1 litr.