- Czynnik wypełniający: Płyn hamulcowy
- Otwór o śr[mm]: 15,87
- Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
- Ciężar [kg]: 0,180
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 51186 |
ABE | F9X005ABE |
AKRON-MALÒ | 88081 |
ASAM | 76712 |
AUTO-SPEED | 290CL00768 |
BOSCH | 0 986 486 110 |
BREMBO | C 23 012 |
BREMSI | PC0034 |
BSF | 05969 |
CAR | 7162 |
CIFAM | 505-072 |
Caliper EP | CL123A |
DELPHI | LM80732 |
DIAMAX | T2160 |
DJ PARTS | CM1145P |
FERODO | FHC5175 |
FRITECH | PZ123 |
FTE | 2113215 |
FTE | KG15041.0.1 |
GIRLING | 1202470 |
GM | 024412670 |
GM | 24412670 |
JURID | 122119J |
KAWE | M2162 |
LPR | 2162 |
MAG | 359002401040 |
MAG | 359004800150 |
MAG | 360313030125 |
MAXGEAR | 46-0081 |
METELLI | 55-0072 |
MGA | EE5097 |
NK | 834108 |
OPEL | 56 79 341 |
OPENPARTS | FCM2022.00 |
OPTIMAL | CL-0251 |
OSSCA | 23998 |
OSSCA | 26895 |
PATRON | PBC2162 |
PROTECHNIC | PRH4092 |
Profession | 41342670 |
RIDEX | 234M0032 |
SAAB | 24 412 670 |
SACHS | 6284 600 484 |
SAMKO | F30067 |
SWAG | 40 93 4897 |
Stark | SKMCC-0580031 |
TEXTAR | 50004300 |
TOPRAN | 207 632 |
TRISCAN | 8130 10204 |
TRUSTING | PZ123 |
TRW | PNB470 |
VALEO | 2113215 |
VALEO | 810632 |
VAUXH | 024412670 |
VAUXH | 24412670 |
VILLAR | 622.2370 |
WILMINK | WG2231699 |
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Z racji, że niemal wszystkie samochody wyposaża się obecnie najczęściej w system hydrauliczny sterowania sprzęgłem to jego jednym z najważniejszych elementów składowych pozostaje nadal pompa sprzęgła.
Pompa sprzęgła składa się z tłoczka, który połączony jest z pedałem. Przesuwając się w korpusie pompy dochodzi do wytwarzania ciśnienia, które popycha wysprzęglik przy skrzyni biegów. To od pompy zależy w dużej mierze płynna zmiana biegów.
Intensywna eksploatacja samochodu sprawia, że elementy uszczelniające pompy sprzęgła ulegają stopniowemu zużyciu i wytarciu. Kiedy do tego dojdzie zależne jest przede wszystkim od sposobu eksploatacji pojazdu. Powstanie pierwszych nieszczelności powoduje wycieki płynu hydraulicznego oraz doprowadza do zapowietrzenia układu. To właśnie wtedy zachodzi konieczność wymiany pompy sprzęgła na nową.
Wymiana pompy sprzęgła polega na odłączeniu przewodu ciśnieniowego i demontażu pompy z zespołu pedału sprzęgła. Niestety nie jest to łatwa operacja, a w przypadku niektórych samochodów może zostać dodatkowo skomplikowana z powodu konieczności wymontowania poszczególnych elementów deski rozdzielczej. Wymianę zaleca się powierzyć profesjonalnemu warsztatowi samochodowemu.
Montaż nowej pompy sprzęgła polega na jej przykręceniu oraz podłączeniu przewodu ciśnieniowego. Po prawidłowym montażu pompy należy jeszcze odpowietrzyć układ i uzupełnić płyn hydrauliczny w zbiorniczku wyrównawczym.
Nie należy bagatelizować niesprawności pompy sprzęgła w żadnym wypadku. To jeden z najważniejszych elementów hydraulicznego układu sterowania sprzęgłem.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.