- Napięcie [V]: 14,5
- Ciężar [kg]: 0,05
- Dla numeru OE: 037 903 803
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3EFFEGROUP | RVA0030 |
3EFFEGROUP | RVA0037 |
ACEMARK | 311659 |
AIC | 51513 |
AINDE | VW-005 |
ANGLI | 50300 |
AS-PL | ARE3001(VALEO) |
AUDI | 036 903 803 A |
AUDI | 037 903 803 |
AUDI | 049 903 803 H |
AUDI | 36 903 803 A |
AUDI | 37 903 803 |
AUDI | 49 903 803 H |
AUTOMEGA | 150017910 |
BORGW BERU | GER019 |
BeruByDriv | GER019 |
CASCO | CRE15101AS |
DÜRER | ER84011 |
FLAMAR | RGF210151HQ |
GEBE | 1 6003 1 |
GEBE | 1 6351 1 |
GM | RTR7028 |
GM | RTR9206 |
HBELPARTS | 35000162 |
HELLA | 5DR 004 241-451 |
HELLA | 5DR 004 244-251 |
HITACHI AU | 130681 |
HITACHI AU | 130694 |
HITACHI AU | 2500681 |
JPG | 1190200100 |
LAUBER | CQ1010007 |
LAUBER | CQ1010358 |
LAUBER | CQ1010425 |
LGK | LGK022023101 |
MAXGEAR | 10-0027 |
METZGER | 2390051 |
MOBILETRON | VR-VW005N |
OSSCA | 01300 |
REAL | 20579101BN |
RECOFICIAL | RECSRE15101.0 |
SASIC | 9120017 |
STELLOX | 06-71617-SX |
STELLOX | 06-71618-SX |
SWAG | 30 91 7198 |
TOPRAN | 107 390 |
VW | 036 903 803 A |
VW | 037 903 803 |
VW | 049 903 803 H |
VW | 36 903 803 A |
VW | 37 903 803 |
VW | 49 903 803 H |
WAI | M506 |
WAI | M507 |
WAI | M508 |
WILMINK | WG1486010 |
WILMINK | WG2245347 |
WXQP | 350449 |
AUDI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Regulator napięcia to urządzenie będące częścią układu ładowania akumulatora samochodowego. Bezpośrednio za ładowanie baterii odpowiada alternator, jednak jego prawidłowa praca byłaby mocno utrudniona bez poprawnie funkcjonującego regulatora napięcia. Zadaniem tego elementu jest kontrola napięcia generowanego przez alternator. Powinno ono być względnie stałe, w okolicach 14 – 14,4 V. Dopuszczalne są odchylenia od normy nie większe niż 0,5 V. Sprawnie działający regulator napięcia działa w ten sposób, że w zależności od zmierzonego napięcia, włącza lub wyłącza prąd wzbudzania w prądnicy.
Działanie regulatora jest niezwykle istotne, gdyż zbyt duże wahania napięcia są niebezpieczne. Jeżeli napięcie spadnie poniżej dopuszczalnego poziomu, bardzo możliwe, że dojdzie do całkowitego wyładowania akumulatora. Jeżeli natomiast napięcie jest zbyt wysokie, może dojść do uszkodzenia baterii. Możliwe jest przeciążenie, które zniszczy również inne urządzenia elektryczne, a nawet cały elektryczny układ samochodowy. Na szczęście nowoczesne pojazdy są wyposażone w system zabezpieczający, który w razie niesprawności regulatora napięcia gasi silnik. Nie jest to komfortowe dla kierowcy, jednak rozwiązanie to gwarantuje bezpieczeństwo.
Warto na bieżąco kontrolować poprawność działania regulatora napięcia. Jest to bardo proste wystarczy użyć uniwersalnego miernika lub woltomierza. W przypadku nieprawidłowego funkcjonowania urządzenia należy je jak najszybciej wymienić.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.