- Tryb pracy: Elektryczny
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
FIAT | 40442902 |
GAUSS | GS6901 |
INTERMOTOR | 14887 |
LEMARK | LAV075 |
LUCAS | FDB1555 |
MOTAQUIP | LVIS164 |
QUINTON HA | XICV84 |
FIAT
|
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sterownik silnika to element, który zastąpił w nowoczesnych pojazdach stosowany dawniej gaźnik. Dzięki tej części możliwy stał się elektroniczny wtrysk paliwa. Czym zajmuje się sterownik silnika? Jego zadaniem jest kontrola pracy jednostki napędowej. W swojej pracy element ten korzysta z rozmaitych danych. Pobiera je z czujników zlokalizowanych w różnych częściach samochodu. Sterowanie silnikiem odbywa się m.in. na podstawie analizy danych z sondy lambda, czujnika temperatury kolektora ssącego, czujników położenia wału i wałka rozrządu oraz wielu innych.
Sterowanie silnikiem polega przede wszystkim na zmianach proporcji paliwa i powietrza w mieszance paliwowo-powietrznej. Informacje docierające do sterownika z wymienionych czujników i innych często są wystarczające, aby określić właściwe proporcje, jednak dodatkowo urządzenie bierze pod uwagę również zapisane dane z przeszłości. Ponadto, to właśnie sterownik decyduje o momencie zapłonu, a także momencie wtrysku. Za sprawą tego elementu jednostka napędowa nie tylko pracuje efektywniej i szybciej, ale również bezpieczniej. Rzecz w tym, że w razie konieczności komputer hamuje dopływ paliwa, jeżeli na podstawie dostępnych danych uzna to za niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa.
Awaria sterowania silnika skutkuje utratą kontroli nad pracą jednostki napędowej. Tym samym konieczne jest jak najszybsze przywrócenie sprawności elementu. W wielu przypadkach możliwa jest skuteczna naprawa tej części, natomiast jeśli okaże się to niewykonalne, sterownik silnika należy wymienić.
Hitachi to koncern technologiczny z siedzibą w Tokio, który powstał w 1910 roku. W skład grupy wchodzi 141 spółek zatrudniających ponad 11 000 pracowników. W Polsce mieści się m.in. siedziba Hitachi Capital Polska, która specjalizuje się w wynajmie samochodów.
Grupa Hitachi działa w różnych sektorach światowej gospodarki, m.in.: IT, energetyka, budownictwo, czy motoryzacja. W przypadku tej ostatniej wielu właścicieli japońskich pojazdów takich, jak chociażby Mazda, Honda, Mitsubishi, czy Subaru w Hitachi znajduje części, które pasują do jego pojazdu.
Ten azjatycki koncern wynalazł m.in. struktury uszczelniające formy dla precyzyjnych czujników przepływu powietrza oraz technologię symulacji systemu xEV, która ceniona jest szczególnie w przypadku pojazdów elektrycznych za ciszę i kontrolę wibracji.
„Smart Brake”, falownik dla „hybryd”, „Showa Eera”…
Hitachi odpowiada także za opracowanie falowników przeznaczonych do pojazdów hybrydowych. Ich dziełem jest również system „Smart Brake”, który obejmuje cztery hamulce elektromechaniczne i oprogramowanie sterujące hamulcem oraz skoordynowana kontrola układu kierowniczego i zawieszenia.
Z kolei rozwiązaniem typowym dla motocykli jest technologia „Showa Eera”, która umożliwia elektroniczne sterowanie istniejącym konwencjonalnym amortyzatorem bez wpływu na jego podstawową wydajność.