Dodaj opinię
(21.08.2019)
Skuteczny element, który jakościowo nie odbiega od propozycji najbardziej renomowanych producentów, jednak jeśli chodzi o cenę, bije ich na głowę. Lubię wyszukiwać producentów, którzy są alternatywą dla największych firm, oferując o wiele tańsze produkty i Luk jest jedną z moich ulubionych firm tego typu. Naprawdę nie ma się tutaj do czego przyczepić. Mogę jedynie do siebie mieć pretensje, że tak późno wymieniłem wysprzęglik, dopiero jak uległ awarii. Kosztowało mnie to sporo, bo sam tego nie byłem w stanie zrobić, więc trzeba było jechać do warsztatu. Nie łatwo się dostać do siłownika, więc robocizna tania nie była, a mogłem profilaktycznie wymienić wysprzęglik podczas wymiany sprzęgła parę miesięcy temu. Nie dajcie się przekonać mechanikowi, który z braku czasu czy lenistwa po prostu odradza profilaktyczną wymianę, bo to się zawsze opłaca, jeśli akurat wymieniacie sprzęgło, albo którąś z jego części przynajmniej.
Opinia wystawiona dla Siłownik sprzęgła LUK 512 0011 10
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 03-2523-1210-3 |
ATE | 03-2523-1210-3-01 |
ATE | 03252312103 |
ATE | 0325231210301 |
FTE | KN23017A1 |
LPR | 3700 |
MERCE | 001 295 13 07 |
MERCE | 001 295 14 07 |
MERCE | 001 295 27 07 |
MERCE | 001 295 29 07 |
MERCE | 001 295 30 07 |
MERCE | 001 295 61 07 |
MERCE | 0012951307 |
MERCE | 0012951407 |
MERCE | 0012952707 |
MERCE | 0012952907 |
MERCE | 0012953007 |
MERCE | 0012956107 |
MERCE | 201 290 00 11 |
MERCE | 201 290 01 11 |
MERCE | 201 290 03 11 |
MERCE | 2012900011 |
MERCE | 2012900111 |
MERCE | 2012900311 |
MERCE | A 001 295 13 07 |
MERCE | A 001 295 14 07 |
MERCE | A 001 295 27 07 |
MERCE | A 001 295 29 07 |
MERCE | A 001 295 30 07 |
MERCE | A 001 295 61 07 |
MERCE | A 201 290 00 11 |
MERCE | A 201 290 01 11 |
MERCE | A 201 290 03 11 |
MERCE | A0012951307 |
MERCE | A0012951407 |
MERCE | A0012952707 |
MERCE | A0012952907 |
MERCE | A0012953007 |
MERCE | A0012956107 |
MERCE | A2012900011 |
MERCE | A2012900111 |
MERCE | A2012900311 |
SACHS | 6283 600 111 |
SACHS | 6283600111 |
VALEO | 874720 |
VALEO | 874810 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
Firma LuK to światowy lider w produkcji części samochodowych dedykowanych układom przeniesienia napędu. Dzięki precyzyjnym procesom produkcji, nieustannym badaniom oraz wprowadzanym innowacjom technologicznym, auto części LuK zyskały miano niezawodnych i najwyższej jakości na rynku.
LuK od samego początku specjalizuje się w produkcji kompletnych zestawów sprzęgła do samochodów ciężarowych, samochodów osobowych, a także dostawczych i autobusów. Produkcja poszerzana jest nieustannie w kolejne komponenty dedykowane coraz szerszemu gronu samochodów. Firma posiada działy produkcyjne w USA, a także w kilku krajach na Starym Kontynencie.
Tajemnica sukcesu przedsiębiorstwa LuK polega na zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań przy produkcji części zamiennych, precyzyjnej, rygorystycznej wręcz kontroli jakości. Ponadto firmę charakteryzuje nieustanny rozwój i spore inwestycje w zaplecza badawcze.
Części zamienne LuK z powodzeniem stosuje się na wyposażeniu fabrycznym takich popularnych samochodów, jak AUDI, VW, BMW, Jaguar, Nissan, Fiat, Ford, Honda, Volvo. Ponadto części tej marki znajdziemy także na niezależnym rynku części zamiennych, gdzie LuK cieszy się naprawdę dużym powodzeniem.