- Projekt resora: Sprężyna zwojowa
- Średnica [mm]: 19
- Długość [mm]: 438
- Średnica zewnętrzna [mm]: 189
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CITRO | 5002.CV |
CITRO | 5002.HE |
CITRO | 5002J5 |
CS GERMANY | 14871129 |
FIAT | 1318989080 |
FIAT | 1329680080 |
FIAT | 1340929080 |
KILEN | 12132 |
KYB | RA1802 |
KYB | RA1804 |
LESJOFORS | 4026149 |
LESJOFORS | 4026150 |
MAGNUM T | SF068MT |
METZGER | 2240921 |
MONROE | SP2378 |
OPTIMAL | AF-1714 |
OPTIMAL | AF-1716 |
QUINTON HA | QSS3517 |
RUV | 895852 |
SACHS | 998 086 |
SACHS | 998083 |
SACHS | 998086 |
SPIDAN | 55222 |
SUPLEX | 24136 |
SUPLEX | 9054 |
SUPLEX | 9057 |
TRISCAN | 87502870 |
FIAT
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Sprężyna zawieszenia DIEDERICHS 9984668 | DIEDERICHS | Brak ceny |
Sprężyna zawieszenia DIEDERICHS 9985514 | DIEDERICHS | Brak ceny |
Sprężyna zawieszenia DIEDERICHS 9981077 | DIEDERICHS | Brak ceny |
SBS 1938532341 | SBS | Brak ceny |
Sprężyna zawieszenia SBS DISCONTINUED | SBS | Brak ceny |
SACHS 998 086 | SACHS | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprężyny zawieszenia to jeden z najważniejszych elementów układu zawieszenia samochodowego. Ich rola jest bardzo istotna zarówno dla przedniej, jak i tylnej osi pojazdu. Przy odpowiedniej eksploatacji podzespoły te potrafią służyć kierowcy długi czas, ale po pewnym przebiegu przychodzi czas na ich wymianę.
Podstawowym zadaniem sprężyny zawieszenia nie jest tłumienie drgań (to rola amortyzatorów samochodowych), ale gwarancja odpowiedniej sprężystości podwozia samochodu. Jazda autem bez sprężyn jest więc po prostu niemożliwa – czyli zupełnie inaczej niż w przypadku, gdy dojdzie do awarii amortyzatorów.
Budowa sprężyn zawieszenia jest stosunkowo prosta. To element układu zawieszenia zupełnie odkryty, który nie posiada żadnych mechanizmów wewnętrznych. To w zasadzie zwykły, zwinięty kawałek drutu, którego najważniejsze parametry to ilość zwojów, ich zagęszczenie oraz długość całej sprężyny zawieszenia.
Rozpoznanie awarii sprężyny zawieszenia nie należy do łatwych (głównie z powodu przyzwyczajenia się kierowcy do mniejszego komfortu jazdy samochodem). Do typowych objawów należy zaliczyć niecodzienne stuki podczas dodawania gazu lub hamowania a także w trakcie jazdy samochodem po nierównej drodze.
Sprężyny zawieszenia, podobnie jak w przypadku amortyzatorów, wymieniamy parami, po obu stronach jednej osi samochodu. Taka wymiana ma na celu uniknięcie sytuacji, w której samochód przechyla się na jedną stronę – nowa sprężyna jest w stanie zapewnić zupełnie inne warunki pracy niż stara, zużyta sprężyna zawieszenia.