- Długość [mm]: 334
- Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 148
- Grubość [mm]: 12,0
- Ciężar [kg]: 1,9
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BLUEPRINT | ADK888351 |
GKN | 85810 |
OPEL | 47 09 691 |
OPEL | 93 195 072 |
SACHS | 998 914 |
SACHS | 998914 |
SPIDAN | 85810 |
SUPLEX | 23481 |
SUZUK | 41111-51KA0 |
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprężyny zawieszenia to jeden z najważniejszych elementów układu zawieszenia samochodowego. Ich rola jest bardzo istotna zarówno dla przedniej, jak i tylnej osi pojazdu. Przy odpowiedniej eksploatacji podzespoły te potrafią służyć kierowcy długi czas, ale po pewnym przebiegu przychodzi czas na ich wymianę.
Podstawowym zadaniem sprężyny zawieszenia nie jest tłumienie drgań (to rola amortyzatorów samochodowych), ale gwarancja odpowiedniej sprężystości podwozia samochodu. Jazda autem bez sprężyn jest więc po prostu niemożliwa – czyli zupełnie inaczej niż w przypadku, gdy dojdzie do awarii amortyzatorów.
Budowa sprężyn zawieszenia jest stosunkowo prosta. To element układu zawieszenia zupełnie odkryty, który nie posiada żadnych mechanizmów wewnętrznych. To w zasadzie zwykły, zwinięty kawałek drutu, którego najważniejsze parametry to ilość zwojów, ich zagęszczenie oraz długość całej sprężyny zawieszenia.
Rozpoznanie awarii sprężyny zawieszenia nie należy do łatwych (głównie z powodu przyzwyczajenia się kierowcy do mniejszego komfortu jazdy samochodem). Do typowych objawów należy zaliczyć niecodzienne stuki podczas dodawania gazu lub hamowania a także w trakcie jazdy samochodem po nierównej drodze.
Sprężyny zawieszenia, podobnie jak w przypadku amortyzatorów, wymieniamy parami, po obu stronach jednej osi samochodu. Taka wymiana ma na celu uniknięcie sytuacji, w której samochód przechyla się na jedną stronę – nowa sprężyna jest w stanie zapewnić zupełnie inne warunki pracy niż stara, zużyta sprężyna zawieszenia.
Nipparts o holenderska firma motoryzacyjna, dystrybuująca części samochodowe na terenie Europy. Oferta firmy obejmuje niemal wszystkie możliwe kategorie części samochodowych. Producent od początku istnienia firmy tworzy części samochodowe dla pojazdów japońskich. Z czasem dołączyły do nich podzespoły dla aut koreańskich. Obecnie Nipparts to jeden z liderów, jeśli chodzi o produkcję części samochodowych dla aut azjatyckich w Europie. W ofercie firmy znajdują się między innymi elementy układu hamulcowego. Dużą popularnością na rynku części zamiennych cieszą się klocki i tarcze hamulcowe Nipparts. Doceniane są również szczęki hamulcowe tej marki.
Oferta marki Nipparts jest bardzo bogata. Poza podzespołami niezbędnymi dla zatrzymania pojazdu, w ofercie znajdują się również części układu zawieszenia, takie jak amortyzatory czy sprężyny. Ponadto, firma produkuje również elementy układu chłodzenia oraz układu napędowego. Ważną część asortymentu przedsiębiorstwa stanowią filtry samochodowe, na czele z filtrami powietrza oraz kabinowymi.
Przedsiębiorstwo pod nazwą Nipparts powstało już ponad 30 lat temu. Nie od początku jednak posiadało tak bogatą – wręcz kompleksową – ofertę jak dzisiaj. Początkowo firma działała na niewielką skalę, głównie w Holandii, w której powstała. Z czasem marka stała się własnością holdingu Sator, co wpłynęło na wzrost jej popularności. Wejście do ogromnego holdingu motoryzacyjnego oznaczało dostęp do zaawansowanych centrów badawczych oraz ułatwioną dystrybucję produktów. Dzisiaj Nipparts to marka, która w wielu kategoriach podzespołów samochodowych dominuje na terenie Beneluksu, jednak rozpoznawalna jest w całej Europie.