- Odstęp elektrod: 0,8
- Moment dokrecenia [Nm]: 28
- Gwint zewn. [mm]: 14
- Skok gwintu [mm]: 1,25
- Długość gwintu [mm]: 19
- Rozmiar klucza: 16
- Położenie elektrod [mm]: 3
- Ilość biegunów: 1
Dodaj opinię
(27.06.2022)
Opinia wystawiona dla Świeca zapłonowa BOSCH 0 242 229 785
(31.05.2022)
Opinia wystawiona dla Świeca zapłonowa BOSCH 0 242 229 699
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | 41-629 |
ACDELCO | FR 3CLS |
ACDELCO | FR 3LS |
BAIC | BOC1093002024 |
BMW | 12 12 1 705 914 |
BORGW BERU | 0 001 330 707 |
BORGW BERU | 0 002 330 703 |
BORGW BERU | 14F-8 DU |
BORGW BERU | 14F-8 DU0 |
BORGW BERU | 14F-8 DU4 |
BORGW BERU | 14FR-8 DU |
BORGW BERU | 14FR-8 DUS |
BORGW BERU | Z 100 |
BORGW BERU | Z 254 |
BORGW BERU | Z 71 |
BORGW BERU | Z 72 |
BOSCH | 0 242 229 883 |
BOSCH | F 8 DC4 |
BOSCH | F8DC |
BOSCH | F8DC4 |
BOSCH | FR8DC |
BOSCH | FR8DC+ |
BOSCH | FR8DE |
BRIGG | 491055 |
BRISK | D 17Y # |
BRISK | D 17YC # |
BRISK | DR 17YC # |
BUICK | 19302726 |
CHAMPION | C 10YCC |
CHAMPION | C 11YCC |
CHAMPION | OE013 |
CHAMPION | OE016 |
CHAMPION | OE057 |
CHAMPION | OE088 |
CHAMPION | RC 10YC |
CHAMPION | RC 10YCC |
CHAMPION | RC 12YC |
CHAMPION | XC92YC |
CHEVR | 19 302 726 |
CITRO | 5962 H8 |
CITRO | 5962 J1 |
DAEWOO | 1621593003 |
DENSO | Q 16 -U11 |
DENSO | Q 16 R-U |
EYQUEM | FC 42LS |
EYQUEM | RFC 42LS |
FAW | 3707-101W01A00 |
FIAT | 46417010 |
FIAT | 46480362 |
FIAT | 46531918 |
FIAT | 46551935 |
FIAT | 467 9992 70 |
FIAT | 46799927 |
FIAT | 71719244 |
FIAT | 7571541 |
FIAT | 9 GYSR |
GAZ | DR17YC/A |
HAFEI | 3706950 |
HAIMA(FAW) | HC00-18-110M1 |
HYUNDAI | 18814 08051 |
HYUNDAI | 18823 08101 |
INFIN | 22401 20J05 |
LANCIA | 46531918 |
LANCIA | 46551935 |
LANCIA | 71719244 |
LANCIA | 9 GYSR |
MAZDA | F210-18-110 |
MAZDA | JF03-18-110 |
MERCE | 003 159 67 03 |
MERCE | 003 159 68 03 |
MERCE | 003 159 71 03 |
MERCE | A 003 159 67 03 |
MERCE | A 003 159 68 03 |
MERCE | A 003 159 71 03 |
NGK | 4783 |
NGK | 6345 |
NGK | BCP 5ES |
NGK | BCP5E |
NGK | BCPR 5E |
NGK | BCPR 5ES |
NGK | BCPR 5EY |
NGK | BCPR5ET |
NGK | BK 5E |
NGK | BK 5ES |
NGK | BKR 4E |
NGK | BKR 5E |
NGK | BKR 5ES |
NGK | BKR 5EZ |
NGK | V-LINE16 |
NGK | V-LINE32 |
NGK | V-LINE35 |
NGK | V-LINE36 |
NISSA | 22401 10F15 |
NISSA | 22401 12E14 |
NISSA | 22401 12E15 |
NISSA | 22401 19V15 |
NISSA | 22401 20J05 |
NISSA | 22401 40V05 |
NISSA | 22401 Y9015 |
OLDS | 19302726 |
PEUGE | 5962 H8 |
PEUGE | 5962 J1 |
PONTI | 19302726 |
PROTO | 96 037 952 |
PROTO | 96 070 659 |
PROTO | MS851351 |
RENAU | 77 00 856 908 |
SAAB | 91 16 385 |
SKODA | 004 081 157 |
SKODA | 004 081 168 |
SKODA | 194 917 764 |
SKODA | 441 0 4081 166 6 |
SKODA | 441 0 4081 167 6 |
SSANG | 003 159 67 03 |
SUBAR | 22401 KA440 |
TOYOT | 90919 01153 |
UNI | GSP 6662 |
UNI | GSP65721 |
VALEO | F82H |
VW | 6U0 000 156 |
AUDI
|
CHRYSLER
|
DAEWOO
|
DODGE
|
FIAT
|
GEELY
|
HYUNDAI
|
JEEP
|
KIA
|
LANCIA
|
MAZDA
|
MERCEDES-BENZ
|
NISSAN
|
PEUGEOT
|
PONTIAC
|
PUCH
|
RENAULT
|
SAAB
|
SKODA
|
SSANGYONG
|
TOYOTA
|
TVR
|
UAZ
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Świecie zapłonowe to podstawowe i jedne z najważniejszych elementów benzynowego silnika samochodowego, wbrew ich niewielkim rozmiarom. Uszkodzone świecie to sytuacja równoznaczna z brakiem możliwości uruchomienia jednostki napędowej. Umożliwiają one bowiem rozruch silnika spalinowego, a także kontrolują zużycie benzyny.
Praca świec zapłonowych odbywa się w naprawdę ekstremalnych warunkach, gdzie temperatura sięga nawet 1000 st. Celsjusza. Świece to element eksploatacyjny, który z czasem wymaga wymiany. Z reguły to około 30 tys. kilometrów, ale szczegółowych informacji najlepiej szukać w instrukcji obsługi samochodu.
Do typowych objawów zużycia świec zapłonowych należy zaliczyć pogorszone osiągi jednostki napędowej. Ponadto da się zauważyć ogólne osłabienie silnika oraz problemy z odpaleniem jednostki napędowej i ogólne kłopoty z zapłonem. Awarii bardzo często towarzyszy także wzrost spalania benzyny, co będzie akurat stosunkowo łatwe do spostrzeżenia. Zużyte świece zapłonowe bardzo często objawiają się także mocno falującymi obrotami jednostki napędowej, co najłatwiej zauważyć, kiedy auto pracuje na stosunkowo wolnych obrotach.
Żywotność świec zapłonowych zależy przede wszystkim od wykorzystanego do produkcji materiału, a dokładniej od surowców, których użyto do wykonania elektrod. Zwykłe świece zapłonowe wystarczą na ok. 30–40 tys. kilometrów przebiegu. Wyższej jakości świece – np. świece irydowe lub platynowe, będą w stanie wytrzymać przebiegi rzędu nawet 100 tys. kilometrów.
Koszt wymiany świec zapłonowych nie należy do wysokich. Za same świece przyjdzie kierowcy zapłacić zaledwie kilkadziesiąt złotych za sztukę. Warsztat również nie inkasuje dużych kwot na wymianie świec zapłonowych a więc tym bardziej nie należy odwlekać wymiany w czasie i bagatelizować awarii świec.
Bosch to prawdopodobnie najbardziej znana marka części samochodowych na całym świecie. Produkcja firmy skupia się na kilku segmentach. Każda z części zamiennych Bosch charakteryzuje się doskonałą jakością i niezawodnością. Zarówno rynek części zamiennych, jak i producenci popularnych samochodów zaufali częściom Bosch m.in. z powodu ich stosunkowo niskiej awaryjności.
Części zamienne Bosch to czołowe pozycje w branży motoryzacyjnej. Podzespoły niemieckiej marki można znaleźć nie tylko na niezależnym rynku części zamiennych, ale także na pierwszym montażu wielu marek samochodów, w tym także pojazdów klasy premium. Katalog części Bosch jest mocno rozbudowany i dedykowany większości samochodów osobowych.
Niemiecka marka słynie przede wszystkim z wysokiej jakości oferowanych części samochodowych. Przed opuszczeniem linii produkcyjnych, części poddaje się wielokrotnym testom. Rygorystyczne podejście do procesów produkcyjnych pozwala uzyskać jedne z najlepszych części zamiennych do aut na rynku motoryzacyjnym.