- Napięcie [V]: 11
- Dla numeru OE: 59623J
- Technika połączeń: Terminal Type
- Wymiar gwintu: M12x1.25
- Rozmiar klucza: 12
- Długość 1 [mm]: 69,4
- Długość 2 [mm]: 25
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUTODELTA | GP2029 |
AUTODELTA | GP5007PH |
BLUEPRINT | AEG2095 |
BORGW BERU | 100226163 |
BORGW BERU | 100226226 |
BORGW BERU | 100226231 |
BORGW BERU | 100226439 |
BORGW BERU | 852MJ |
BORGW BERU | GV852 |
BOSCH | 0.250.201.029 |
BOSCH | 0.250.201.935 |
CHAMPION | CH173 |
CITRO | 59621Y |
CITRO | 5962J2 |
CITRO | 5962T1 |
CITRO | E161021 |
DELPHI | HDS229 |
DELPHI | HDS347 |
DENSO | DG-006 |
FAE | 74140 |
FAE | 74161 |
FAI | FG147 |
FAI | GGP46 |
FEBI | 15960 |
FEBI | 15963 |
FEBI | 15965 |
FEBI | 176137 |
FEBI | 176142 |
FORD | 910X6M090AA |
HIDRIA | H1 052 |
INTER | 80060 |
INTER | 80140 |
NGK | Y913J |
NGK | Y913M |
OPEL | 88900740 |
PEUGE | 59621Y |
PEUGE | 59623J |
PEUGE | 5962J2 |
PEUGE | 5962T1 |
PEUGE | 9633214380 |
PEUGE | E161021 |
RENAU | 7700734956 |
RENAU | 7700856238 |
VAUXH | 88900740 |
CARBODIES
|
CITROËN
|
FIAT
|
HYUNDAI
|
ISUZU
|
JEEP
|
LADA
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
SUZUKI
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Osprzęt wysokoprężnej jednostki napędowej składa się z wielu elementów. Za jedne z kluczowych dla działania silnika Diesla należy uznać świece żarowe. To właśnie dzięki ich pracy dochodzi do rozruchu silnika, niezależnie od warunków atmosferycznych. Niestety świece, szczególnie w nowoczesnych samochodach, bardzo szybko ulegają zużyciu.
Awaria świec żarowych jest łatwa w diagnozie. Nowsze samochody wyposażono w odpowiedni sygnał informacyjny – kontrolka na desce rozdzielczej, która powiadamia kierowcę, że doszło do usterki świec żarowych. Niestety takiej kontrolki nie znajdziemy w starszych modelach samochodów i awarię należy zdiagnozować samodzielnie lub u mechanika.
Typowe objawy uszkodzonych świec żarowych to przede wszystkim nierówna praca silnika (pierwsze kilka minut od uruchomienia). Ponadto da się zauważyć szarpanie jednostki napędowej, wyraźny spadek mocny oraz problemy z rozruchem. Czarny dym z układu wydechowego podczas odpalania samochodu może być także zwiastunem uszkodzonych świec.
Z reguły uszkodzeniu ulega najpierw tylko jedna ze świec żarowych, dlatego niekiedy ciężko zauważyć poszczególne nieprawidłowości. Awaria kolejnej ze świec jednak wyraźnie pogorszy funkcjonowanie silnika i powyższe symptomy będą bardziej widoczne.
Do usterki świec żarowych dochodzi zwykle na skutek co najmniej kilku czynników. Za najczęstsze podaje się przegrzanie świec oraz kiepski stan układu wtryskowego. Ponadto za istotne należy uznać warunki eksploatacji. Jazda na krótkich odcinkach w dużym stopniu obciąży świece żarowe i skróci ich żywotność.
Wymiana świec żarowych to podstawowa z czynności obsługowych pojazdów z silnikiem Diesla.
Wybór świec żarowych nie należy do łatwych ze względu na obszerny wybór części zamiennych. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto zapoznać się z opiniami na temat poszczególnych producentów.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.