- Średnica wewnętrzna bębna hamulcowego [mm]: 200
- Szerokość [mm]: 36
- Ciężar [kg]: 1,01
Dodaj opinię
(25.04.2017)
Opinia wystawiona dla Szczęki hamulcowe - komplet A.B.S. 8778
(21.01.2015)
Opinia wystawiona dla Szczęki hamulcowe - komplet A.B.S. 8885
Producent | Numery OEM |
---|
ABE | C00304ABE |
AD PARTS | MG1239 |
APEC | SHU563 |
ASHIKA | 55-03-398 |
ASHIKA | 55-K0-012 |
ASHUKI | I050-01 |
BENDIX | 610251 |
BLUEPRINT | ADG04120 |
BORG BECK | BBS6259 |
BREMBO | S 30 518 |
BREMSEN_KU | 840.01 |
BREMSI | GF0761 |
CIFAM | 153-217 |
DELPHI | LS1932 |
DENCKERMAN | B120125 |
FENOX | BP53006 |
FERODO | FSB609 |
FMSI | S763-1493 |
FRIXA | FLK03 |
HAVAM | HP1766 |
HBJAKOPART | J3500308 |
JAPANPAR | GF-398AF |
JAPANPAR | GF-K12AF |
JAPKO | 55398 |
JAPKO | 55K12 |
JPG | 3663900610 |
KAVO PARTS | BS4404 |
KAVO PARTS | KBS-4406 |
KAWE | 08490 |
KIA | 0K23N-26-38Z |
KIA | 0K2N12638Z |
LPR | 08490 |
MAXGEAR | 19-4548 |
METELLI | 53-0217 |
NECTO | N1682 |
NPS | K350A03 |
QUINTON HA | BS1161 |
TEXTAR | 91056100 |
TRISCAN | 8100 18002 |
TRUSTING | 049.151 |
VALEO | 562754 |
VEMA | 84816 |
VILLAR | 629.0729 |
KIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Układ hamulcowy to bez wątpienia najważniejszy system bezpieczeństwa w każdym samochodzie. Proces hamowania samochodu na drodze nie mógłby się odbyć, gdyby nie szereg współpracujących ze sobą części samochodowych. Za jedne z najbardziej istotnych w układzie hamulcowym należy uznać szczęki hamulcowe.
Szczęki hamulcowe to bardzo popularne części samochodowe, które montuje się nawet w nowszych typach pojazdów. Ich zasada działania jest niezwykle prosta. Niestety tego samego nie można powiedzieć jeżeli dojdzie do konieczności ich wymiany - oprócz demontażu koła, trzeba zdjąć także bęben hamulcowy.
Z reguły w przypadku szczęk hamulcowych zwracamy uwagę na ich stan oraz grubość okładzin ciernych. Zbyt cienkie lub wręcz odklejające się trzeba będzie wymienić na nowe. Bardzo ważnym jest, by nie bagatelizować tej kwestii i nie odwlekać wymiany w czasie. Uszkodzona okładzina cierna może niestety zablokować koło samochodu i tym samym uniemożliwić kontynuację jazdy.
Układ oparty na bębnach hamulcowych i szczękach bardzo wielu kierowców oraz specjalistów z branży motoryzacyjnej uważa za archaiczny i co najgorsze zbyt skomplikowany w budowie. Okazuje się jednak, że mimo rzeczywiście stosunkowo skomplikowanej budowy układ bębnowy jest bardzo trwały, a ewentualna naprawa nie sprawia większych trudności.
Podstawa bezproblemowego funkcjonowania układu hamulcowego bębnowego jak i w przypadku pozostałych systemów w samochodzie, sprowadza się do regularnej kontroli i używania podczas okresowych wymian części zamiennych tyko najwyższej jakości.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.