- Spełnia wymagania Normy ECE: E1
- Średnica [mm]: 230
- Ciężar netto [kg]: 1,85
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 9042 |
AKRON-MALÒ | 1390259 |
APEC | SHU585 |
ATE | 03.0137-0357.2 |
BARUM | BAE5009 |
BORG BECK | BBS6230 |
BOSCH | 0 986 487 555 |
BRAKE ENG | SH2501 |
BREMBO | S 85 516 |
DELPHI | LS1784 |
EUROBRAKE | 58492743631 |
FEBI | 34369 |
FERODO | FSB549 |
FIRST LINE | FBS547 |
FMSI | 1670-S999 |
FTE | BB1245A1 |
JURATEK | JBS1040 |
JURID | 362385J |
LPR | 07300 |
LUCAS_ELEC | GS8639 |
MAPCO | 9859 |
METZGER | MG 705 |
MEYLE | 114 042 0701 |
MEYLE | 114 533 0005/K |
MGA | M765 |
MIN | MFR415 |
MIN | MSP160 |
MIN | MSP218 |
MIN | MSP303 |
NK | 2743631 |
OBTEC | 01919631 |
OPTIMAL | BK-5215 |
OPTIMAL | BK-5215N |
OPTIMAL | BK-5216 |
OPTIMAL | BK-5216N |
PAGID | H8985 |
PAGID | R0800 |
PAGID | R1090 |
PAGID | R1316 |
QUINTON HA | BS991 |
REMSA | 4082.00 |
ROULUNDS B | 680705 |
SBS | 18492743631 |
SEAT | 1J0 698 525 |
SKODA | 1J0 609 525 |
SKODA | 1J0 609 526 |
SKODA | 1J0 609 527 |
SKODA | 1J0 609 528 |
SKODA | 1J0 698 525 |
SKODA | 1J0 698 525 A |
SKODA | 1J0 698 525 B |
SKODA | 1JO 698 525 |
TEXTAR | 84052400 |
TEXTAR | 84052401 |
TEXTAR | 84052402 |
TEXTAR | 91052400 |
TEXTAR | 98101 0524 0 4 |
TOPRAN | 112 173 |
TRISCAN | 810067631 |
TRUSTING | 106.219 |
TRW | GS8639 |
VALEO | 562641 |
VW | 1J0 698 525 |
VW | 1J0 698 525 B |
VW | 5C0 698 545 |
ZIMMERMANN | 10990.101.8 |
ZIMMERMANN | 20990.108.4 |
ZIMMERMANN | 20990.115.7 |
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Układ hamulcowy to bez wątpienia najważniejszy system bezpieczeństwa w każdym samochodzie. Proces hamowania samochodu na drodze nie mógłby się odbyć, gdyby nie szereg współpracujących ze sobą części samochodowych. Za jedne z najbardziej istotnych w układzie hamulcowym należy uznać szczęki hamulcowe.
Szczęki hamulcowe to bardzo popularne części samochodowe, które montuje się nawet w nowszych typach pojazdów. Ich zasada działania jest niezwykle prosta. Niestety tego samego nie można powiedzieć jeżeli dojdzie do konieczności ich wymiany - oprócz demontażu koła, trzeba zdjąć także bęben hamulcowy.
Z reguły w przypadku szczęk hamulcowych zwracamy uwagę na ich stan oraz grubość okładzin ciernych. Zbyt cienkie lub wręcz odklejające się trzeba będzie wymienić na nowe. Bardzo ważnym jest, by nie bagatelizować tej kwestii i nie odwlekać wymiany w czasie. Uszkodzona okładzina cierna może niestety zablokować koło samochodu i tym samym uniemożliwić kontynuację jazdy.
Układ oparty na bębnach hamulcowych i szczękach bardzo wielu kierowców oraz specjalistów z branży motoryzacyjnej uważa za archaiczny i co najgorsze zbyt skomplikowany w budowie. Okazuje się jednak, że mimo rzeczywiście stosunkowo skomplikowanej budowy układ bębnowy jest bardzo trwały, a ewentualna naprawa nie sprawia większych trudności.
Podstawa bezproblemowego funkcjonowania układu hamulcowego bębnowego jak i w przypadku pozostałych systemów w samochodzie, sprowadza się do regularnej kontroli i używania podczas okresowych wymian części zamiennych tyko najwyższej jakości.
NK to niemiecki producent części samochodowych, dystrybuowanych głównie na terenie Europy. Specjalizacją firmy jest produkcja części układu hamulcowych. W asortymencie znajduje się ponad 1200 modeli tarcz hamulcowych, co oznacza, iż firma spełnia zapotrzebowanie niemal całego rynku. Warto zaznaczyć, że wśród tarcz hamulcowych marki NK znajdują się zarówno standardowe modele przeznaczone do aut osobowych, jak i ultra wytrzymałe tarcze dedykowane pojazdom sportowym. Ponadto, klienci mogą przebierać pośród klocków hamulcowych, a także bębnów, szczęk oraz zacisków. Firma NK specjalizuje się również w produkcji przewodów hamulcowych.
Pomimo że specjalnością NK są elementy układu hamulcowego, niemiecki producent nie ogranicza się tylko do tego typu części. W ofercie przedsiębiorstwa pojawia się również wiele części zawieszenia, które cechuje niezmienna efektywność w każdych warunkach. Zdolność do pracy w niskiej i wysokiej temperaturze to cecha charakterystyczna uszczelek, zacisków i innych drobnych elementów produkowanych przez NK. Równie niezawodne okazują się zwykle amortyzatory, a także sprzęgła produkowane przez niemiecką firmę NK.
NK to firma, która przez cały okres swojego istnienia, który przekroczył już 80 lat, stawia na najwyższą jakość produktów. Wydaje się, że to właśnie ta filozofia pozwoliła marce przetrwać tak długo. Od niemal 2 dekad marka NK jest częścią grupy SBS(wcześniej OBTEC). Dołączenie do innych potentatów rynku motoryzacyjnego miało pozytywny wpływ na rozwój technologiczny części samochodowych produkowanych przez NK.