- Średnica [mm]: 210
- Średnica wewnętrzna [mm]: 140
- Średnica otworu centrującego [mm]: 24
- Ilość zębów: 21
- Profil piasty: 30
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | DTX-176 |
ASHIKA | 80-02-260 |
ASHUKI | 0660-2002 |
ASHUKI | 0660-2602 |
ASHUKI | T075-10 |
ASHUKI | T079-26 |
BBFREDLINE | 25TO057 |
BLUEPRINT | ADT33127 |
BLUEPRINT | ADT33173 |
EXEDY | TYD035U |
HBJAKOPART | J2202008 |
HONGYAN | 25TO057 |
IAP | 203-17080 |
JAPKO | 80260 |
LUK | 321001410 |
MDR | MCD-1260 |
NPS | T220A39 |
STELLOX | 07-00015-SX |
STELLOX | 07-00064-SX |
TOYOT | 31250-05010 |
TOYOT | 31250-05101 |
TOYOT | 31250-12340 |
TOYOT | 31250-12360 |
TOYOT | 31250-20340 |
TOYOT | 31250-52030 |
TOYOT | 31250-52031 |
TOYOT | 31250-52100 |
TOYOT | 3125012320 |
TOYOT | 3125012361 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.
Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.
Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.
Japanparts zajmuje się dystrybucją oraz sprzedażą części do wielu modeli samochodów pochodzących od azjatyckich oraz amerykańskich producentów, takich jak Toyota, Mazda, Mitsubishi, Chrysler i wielu innych. Wieloletnia obecność w branży oraz przywiązanie do jakości sprawia, że usługi i części z logiem marki Japanparts słyną ze znakomitej jakości i są cenione przez klientów na całym świecie. Firma działa od 1988 roku i obecnie eksportuje swoje produkty do ponad 150 krajów z całego świata.
Marka oferuje swoim klientom szeroki wybór części samochodowych, są to głównie filtry, elementy układu hamowania, sprzęgła, zawieszenia i układu kierowniczego, a także silnika oraz jego osprzętu. Każdy ze sprzedawanych produktów przechodzi specjalne badania, które mają za zadanie potwierdzenie jej znakomitej jakości oraz trwałości. Do oferty ciągle trafiają nowe pozycje, które dzięki znakomitej jakości oraz wysokim standardom wykonania są w stanie sprostać oczekiwaniom klientów.
Dzięki wspomnianym cechom, firma Japanparts jest jedną z najchętniej wybieranych wśród właścicieli aut japońskich, koreańskich oraz niektórych modeli pojazdów amerykańskich i zapewnia im pewność, komfort, a co najważniejsze bezpieczeństwo na drodze.