- Długość [mm]: 76
- Otwór o śr[mm]: 85,01
- Sworzeń o śr. [mm]: 32
- Wielkość kompresji [mm]: 47,88
- Średnica wyżłobienia [mm]: 50
- Długość trzpienia [mm]: 65
- Głębokość wyżłobienia 1 [mm]: 16,2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
GM | 93168022 |
OPEL | 44 20 364 |
OPEL | 44 20 365 |
OPEL | 44 20 366 |
OPEL | 93168023 |
OPEL | 93168024 |
RENAU | 12 0A 119 57R |
RENAU | 12 0A 148 70R |
RENAU | 12 0A 174 00R |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tłoki to niezbędne części każdego silnika spalinowego. Odgrywają one kluczową rolę przede wszystkim w odbieraniu energii mechanicznej wytworzonej wskutek spalania paliwa. Jednak to nie jedyne zadanie jakie spoczywa na tłokach silnika. Standardowy tłok składa się z kilku elementów, jest częścią metalową, przeważnie skonstruowaną ze stopu krzemu i aluminium. Najistotniejsze części tłoka, to bez wątpienia: denko, mocowania na piastę i sworzeń, a także pierścienie. Każdy tłok silnika tworzy parę z odpowiednim cylindrem. Pierścienie będące elementami konstrukcyjnymi tłoka służą natomiast uszczelnieniu cylindrów, a tym samym zapewnieniu szczelności komorom spalania.
Nie ma wątpliwości, że tłok silnika to jedna z najważniejszych części znajdujących się w jednostce napędowej. Bez niego praca silnika jest absolutnie niemożliwa. Z tego powodu, jak również ze względu na niezwykle trudne warunki, w jakich pracują, tłoki wykonywane są z najwyższej jakości materiałów. Mają one zapewnić odporność na działanie wysokich temperatur, uszkodzenia mechaniczne oraz tarcie. Niemniej jednak nawet najlepsze tłoki z czasem mogą ulegać zużyciu, wskutek zmęczenia materiału, czy właśnie starcia powierzchni. W takim przypadku konieczna jest wymiana tłoków. Do uszkodzenia tłoka może również dojść wskutek awarii innej części samochodowej. Przykładowo, zagrożenie stanowi mocno zużyty pasek klinowy. Jeżeli ulegnie on zerwaniu, tłoki i cylindry prawdopodobnie zostaną zniszczone, ze względu na uderzenie w siebie z dużą siłą.