Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUTEX | 631268 |
AUTOMEGA | 30109047706B |
FAI | T9340 |
FEBI | 22346 |
FLENNOR | FD10004 |
FLENNOR | FU10004 |
GK | 631268 |
HEPU | 13-0263 |
HUTCHINSON | HEG 159 |
INA | 533 0030 20 |
IPD | 13-0263 |
LEMFO | 25755 01 |
LORETT | CR 3178 |
MEYLE | 100 020 0017 |
OPTI | 136ST |
OPTIMAL | 0-N1237 |
PROCODIS F | AM248 |
QUINTON HA | QTT961 |
ROULUNDS | BT1226 |
RUV | 55493 |
SNR | GE357.21 |
SWAG | 30 92 2346 |
TIMKEN | TKR 9203 |
TOPRAN | 109 141 |
TRISCAN | 8646 29301 |
VAG | 06B 109 477 |
VAG | 06B 109 479 |
VAICO | V10-0565 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tłumik drgań skrętnych to niewielki element sprężynowy zamontowany przy kole dwumasowym. Pełni on funkcję amortyzatora drgań, które w sprzęgle występują z dużym natężeniem. Podczas pracy silnika drżenie przenoszone jest na inne podzespoły, w tym także na sprzęgło. Podzespół ten natomiast jest na tyle wrażliwy, że ekspozycja na silne wstrząsy mogłaby doprowadzić do jego rychłej awarii. Tłumik drgań zapobiega wystąpieniu tego typu problemów, zwiększając tym samym żywotność koła dwumasowego oraz całego zespołu sprzęgła. Ponadto, dzięki redukcji drgań tłumik przyczynia się również do zwiększenia komfortu jazdy.
Montaż dwumasy w miejsce pojedynczego koła zamachowego jest dzisiaj w zasadzie standardem, zwłaszcza jeśli mowa o mocniejszych silnikach wysokoprężnych. Koło dwumasowe to tak naprawdę połączenie dwóch kół zamachowych. Dzięki podwójnej masie, koło dwumasowe jest bardziej wytrzymałe na obciążenia. Tłumik drgań skrętnych to zespół sprężyn, które znajdują się pomiędzy dwoma tarczami.
Tłumik jest mało skomplikowanym elementem, zatem teoretycznie nie powinien zbyt często ulegać awariom. W praktyce rzeczywiście przebieg tłumika zwykle jest dość duży, jednak nie aż tak, jak mogłoby się wydawać. Wszystko przez ogromne obciążenia, z którymi musi sobie radzić ta część samochodowa podczas każdego ruszania. Należy podkreślić, że awaria tłumika zwykle oznacza konieczność wymiany również całego koła dwumasowego.
MAPCO to francuski producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Firma posiada dziesiątki linii produkcyjnych, oferując autoczęści niezbędne do konstrukcji niemal wszystkich układów samochodowych. Co więcej, w niektórych kategoriach produktowych MAPCO gwarantuje pokrycie niespełna 100% rynku. Tak jest choćby w przypadku części układu hamulcowego MAPCO. Ponadto, główne obszary działania przedsiębiorstwa to również produkcja części zawieszenia i układu kierowniczego.
Producent części samochodowych MAPCO posiada w asortymencie również takie części, jak: elementy układu chłodzenia, czujniki elektryczne, komponenty systemu tworzenia mieszanki paliwowej, zestawy sprzęgieł ich poszczególne części oraz wiele więcej autoczęści z różnorodnych kategorii.
Referencje katalogowe MAPCO to pozycje odnoszące się do części samochodowych przeznaczonych do aut osobowych, jak i pojazdów dostawczych i ciężarowych. Osobną grupę produktów stanowią autoczęści MAPCO z oznaczeniem HPS. Rozwinięcie skrótu HPS – High Performance Standard – oznacza specjalne wzmocnienie części desygnowanych tym oznaczeniem. Produkty tego rodzaju to części klasy premium przeznaczone do pojazdów najnowszej generacji – głównie do aut sportowych.
MAPCO to marka, która pojawiła się na rynku motoryzacyjnym przeszło 40 lat temu. Francuska firma dość szybko została doceniona również poza granicami kraju. Wysoka jakość części samochodowych oraz stałe doskonalenie produktów przyczyniły się do rozwoju przedsiębiorstwa. Dzisiaj filie firmy MAPCO są obecne również w innych krajach europejskich. Natomiast części samochodowe MAPCO są dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na całym świecie.