- Długość [mm]: 505
- Szerokość [mm]: 313,0
- Grubość [mm]: 9,0
- Materiał: NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
- Ciężar [kg]: 0,052
Dodaj opinię
(03.01.2018)
Opinia wystawiona dla Uszczelka pokrywy zaworów SWAG 32 91 5386
Producent | Numery OEM |
---|
AIC | 74320 |
AJUSA | 11108500 |
AJUSA | 56039300 |
AUGER | 108150 |
BAPMIC | BACB11-111014 |
BAPMIC | BK0425260009 |
BBR | 001-10-21771 |
BGA | CH5619 |
BGA | RC56003 |
BGA | RC6580 |
BGA | RK3346 |
BSG | BSG 60-109-009 |
CORTECO | 440102P |
DIPASPORT | VLV008AN |
DT SPARE P | 4.20754 |
Dr.Motor A | DRM12902 |
ELRING | 428.470 |
ELRING | 428.490 |
ELWISROYAL | 1522038 |
ESEN SKV | 48SKV069 |
ET ENGINET | ED0139VR3 |
ET ENGINET | RS0108 |
ET ENGINET | RS0108VR1 |
ET ENGINET | RS0108VR2 |
ET ENGINET | RS0108VR3 |
ET ENGINET | TM0040 |
FA1 | EP1400-907Z |
FAI | RC1465S |
FAI | VC008 |
FEBI | 47926 |
FREY | 700406501 |
GLASER | X90851-01 |
GOETM | 50-030201-00 |
MAHLE | VS50512 |
MAXGEAR | 28-0917 |
MEC-DIESEL | 920579 |
MEC-DIESEL | 920666 |
MERCE | 271 016 09 21 |
MERCE | A271 016 09 21 |
NTY | BPZ-ME-001 |
OSSCA | 27389 |
PAYEN | HM5406 |
PAYEN | JM7026 |
REINZ | 71-36411-00 |
RIDEX | 979G0022 |
SAMPA | 010.2011 |
STELLOX | 11-28119-SX |
Stark | SKGSR-0490023 |
TOPRAN | 407 879 |
TTC | 02.10.116 |
TTC | 02.10.117 |
VAICO | V30-1109 |
VAICO | V30-1924 |
WILMINK | WG1182585 |
WILMINK | WG1189622 |
WILMINK | WG1192622 |
WILMINK | WG1192624 |
WILMINK | WG1231433 |
WILMINK | WG1247878 |
WILMINK | WG1450473 |
WILMINK | WG2140249 |
WILMINK | WG2202382 |
WILMINK | WG2229354 |
WILMINK | WG2232172 |
WILMINK | WG2232173 |
WXQP | 110705 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uszczelka pokrywy zaworów to niewielki i niepozorny element, który jak wiele tego typu części, ma ogromne znaczenie dla sprawnej pracy podzespołów. Gumowy element uszczelnia połączenie głowicy i pokrywy zaworów. Brak uszczelnienia tego połączenia skutkuje wyciekami oleju, co może mieć przykre konsekwencje.
Każda, nawet najlepsza uszczelka pokrywy zaworów to część eksploatacyjna, znajdująca się w niesprzyjającym środowisku, przez co nawet najwytrzymalsza guma nie jest w stanie sprostać wymaganiom przez cały okres eksploatacji pojazdu. Wskutek oddziaływania wysokiej temperatury uszczelka staje się krucha, pęka i powstają nieszczelności. Wyciek oleju sprawia, że niedostatecznie dużo dociera go do jednostki napędowej, przez co dochodzi do zwiększenia siły tarcia. Innymi słowy, zmniejsza się w ten sposób żywotność tłoków i cylindrów, ponadto wzrasta ryzyko awarii silnika.Co więcej, wyciekający olej może zalać świece zapłonowe oraz mechanizm sterujący zaworów.
Wymiana uszczelki pokrywy zaworów jest wymagana w momencie, gdy element traci pierwotną sprawność. Poważne uszkodzenie skutkujące znacznym wyciekiem oleju da się zauważyć poprzez spadek osiągów silnika oraz hałas wydobywający się z jednostki napędowej. Problemy mogą dotyczyć również zapłonu. Jeżeli wyciek jest mały, daje się zauważyć tylko podczas przeglądu, jednak również generuje on konieczność jak najszybszej wymiany uszczelki. Po zainstalowaniu nowej części należy sprawdzić stan pokrywy oraz głowicy, upewniając się, że nie zostały uszkodzone.
Swag to niemiecki producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Przedsiębiorstwo jest dziś zależne od korporacji Bilstein, uchodzącej za jednego z największych producentów autoczęści na świecie. Oferta firmy Swag jest kompleksowa. Producent oferuje autoczęści z 5 głównych kategorii: układ kierowniczy, układ silnika, układ hamowania, podwozie, układ elektryczny.
Do elementów układu kierowniczego, które produkuje Swag, należą drążki, końcówki drążków i przeguby. Od początku działalności firma Swag jest znana z produkcji części rozrządu. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części bezpośrednio powiązanych z pracą silnika. W ofercie znajdziemy zatem m.in. układy chłodzenia silnika, układy paliwowe oraz zawieszenie jednostki napędowej. Części Swag to także tarcze i klocki hamulcowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują właśnie klocki hamulcowe Swag, które dzięki wykorzystaniu podczas produkcji specjalnej technologii termicznej, wykazują niemal maksymalną efektywność działania również bez nagrzewania.
Swag to firma z ponad 50 letnią historią. Obecnie marka należy do grupy Bilstein, co umożliwia szerszą dystrybucję części samochodowych Swag. Przynależność do międzynarodowego potentata zwiększa również możliwości firmy w zakresie produkcji części samochodowych. Dzisiaj produkty Swag pojawiają się na całym świecie. Producent głównie tworzy części przeznaczone na aftermarket, jednak współpracuje również z kilkoma producentami samochodowymi. Podczas pierwszego montażu autoczęści Swag są wykorzystywane m.in. przez Mercedesa czy Volkswagena.