- Lokalizacja w aucie: Z lewej
- Lokalizacja w aucie: Na dole
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
- Wymiar stożka [mm]: 16
- Parzyste numery artykułów: G6-088
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BENDIX | 041875B |
CITRO | 3520.78 |
DELPHI | TC611 |
DELPHI | TC713 |
DYS | 20-00881-2 |
FEBI | 15977 |
FLENNOR | FL978-G |
FRAP | 1750 |
GKN | 46245 |
IRB | IR-46.089 |
LEMFO | 17433 |
LEMFO | 17433 02 |
LEMFO | 17433 03 |
LEMFO | 17433 04 |
LEMFO | 1743302 |
LEMFO | 299000019521 |
LUCAS | JTC271 |
MAPCO | 19321 |
METZGER | P-901 |
MEYLE | 11160506980 |
MOOG | CI-WP-5030 |
MOOG | PE-WP-6980 |
NK | 5011903 |
NK | 5013705 |
PEUGE | 3520.78 |
PEX | 12.03.150 |
QUINTON HA | QSJ1376S |
RHIAG | 683201 |
RUV | 935910 |
SIDEM | 53486 |
SPIDAN | 46245 |
TRISCAN | 850010502 |
TRW | JTC271 |
VEMA | 16587 |
VEMA | 16589 |
VEMA | 16599 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.