- Lokalizacja w aucie: Oś przednia, z lewej strony
- Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
- Lokalizacja w aucie: Na dole
- Materiał: Blacha stalowa
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z przegubem nosnym / prowadzącym
- Wymiar stożka [mm]: 18
Ilość | Nazwa | Nr części |
---|
1 szt. | Sworzeń wahacza OCAP 0404600 | 0404600 |
1 szt. | Tuleja wahacza OCAP 1216160 | 1216160 |
1 szt. | Tuleja wahacza OCAP 1216606 | 1216606 |
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 212363 |
ABTEX | BSJ5126S |
BGA | TRC1489 |
BIRTH | BR2574 |
BORG BECK | BCA7756 |
CITRO | 3 647 087 |
CITRO | 98 194 181 80 |
CITRO | 9819418180 |
DYS | 20-28994 |
ETS | 04.TC.248 |
FAI | SS10923 |
FEBI | 179860 |
FIRST LINE | FCA7756 |
FORMPART | 2009049 |
KAWE | 8500 105028 |
LEMFO | 43549 01 |
MAXGEAR | 72-6053 |
METZGER | 58030701 |
MEYLE | 11-16 050 0103 |
MOOG | OP-WP-17143 |
OPEL | 3 647 087 |
OPEL | 98 194 181 80 |
OPTIMAL | G6-2224 |
QUINTON HA | QSA2976S |
SASIC | 7470146 |
SIDEM | 53156 |
SKF | VKDS 325046 B |
SPIDAN CHA | 40639 |
SWAG | 33 10 5333 |
TALOSA | 40-14639 |
TRISCAN | 8500 105028 |
TRW | JTC3775 |
VEMA | 260161 |
CITROËN
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
OCAP to włoski producent części samochodowych. Firma posiada ogromne doświadczenie, zbierane już od 1975 roku. Części samochodowe OCAP tworzą bogaty asortyment elementów z różnych układów samochodowych. Niemniej jednak zdecydowanie dominują w ofercie części układu kierowniczego OCAP oraz elementy zawieszenia OCAP. W tych kategoriach referencji jest najwięcej, a należące do nich części OCAP są najwyżej cenione przez kierowców. Auto części OCAP to między innymi drążki kierownicze, przekładnie i pompy wspomagania. Niemniej jednak w asortymencie znajduje się również wiele drobnych elementów uzupełniających, takich jak uszczelki czy gumy wykorzystywane w układzie kierowniczym. Natomiast zawieszenie OCAP to między innymi wahacze, sworznie i tuleje. Dostępne są również elementy mocujące oraz amortyzujące. Przedsiębiorstwo OCAP od lat cieszy się renomą na rynku europejskim i nie tylko. Niezmiennie główna siedziba firmy znajduje się we Włoszech. Jednak już dawno firma działa również daleko poza granicami tego kraju. Oddziały przedsiębiorstwa znajdują się między innymi na Węgrzech i we Francji, ale również w Indiach czy Chinach. Części OCAP trafiają na aftermarket, ale również na pierwszy montaż do fabryk renomowanych producentów samochodów, takich jak np. FIAT.