- Lokalizacja w aucie: Oś tylna strona prawa
- Lokalizacja w aucie: Z przodu
- Rodzaj wahacza: Wahacz wzdłużny
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z poduszką gumową
- Materiał: Blacha stalowa
- Parzyste numery artykułów: 116 050 0080
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 1K0 505 224 K |
BENDIX | 045662B |
BORG BECK | BCA7016 |
BUGIAD | BSP20775 |
CORTECO | 49397741 |
DELPHI | TC3283 |
DELPHI | TC6882 |
DENCKERMAN | D120342 |
FAG | 821 0816 10 |
FAI | SS8086 |
FEBI | 38846 |
FIRST LINE | FCA7016 |
JPG | 1150200380 |
LEMFO | 37017 01 |
METZGER | 58077004 |
MOOG | VO-TC-10776 |
MOOG | VO-TC-14580 |
NK | 50147134 |
NK | 50147136 |
OCAP | 0788076 |
OPTIMAL | G5-863 |
QUINTON HA | QSJ3637S |
RUV | 938211 |
SEAT | 1K0 505 224 E |
SEAT | 1K0 505 224 K |
SIDEM | 37279 |
SIDEM | 63055 |
SKF | VKDS 421005 |
SKODA | 1K0 505 224 E |
SKODA | 1K0 505 224 H |
SKODA | 1K0 505 224 K |
SPIDAN | 50525 |
SWAG | 30 93 8846 |
TALOSA | 46-04274 |
TOPRAN | 113 993 |
TRISCAN | 8500 295087 |
TRW | JTC1774 |
VAICO | V10-2139 |
VAICO | V10-5974 |
VW | 1K0 505 224 E |
VW | 1K0 505 224 F |
VW | 1K0 505 224 H |
VW | 1K0 505 224 K |
VW | 1T0 505 224 F |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.